[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
صاحب امتیاز::
درباره انجمن::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
cope::
metrics::
تعارض منافع::
::
پایگاه های نمایه کننده
..
DOI
کلیک کنید
..
IEEE
..
DOR

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 7، شماره 1 - ( 6-1397 ) ::
جلد 7 شماره 1 صفحات 83-68 برگشت به فهرست نسخه ها
ارائه‌ی یک مدل دوسطحی برای برنامه‌ریزی تجمیع‌گر خودروهای الکتریکی در فضای رقابتی با در نظر گرفتن عدم قطعیت‌ها
مصطفی واحدی پور دهرائی*1 ، هما رشیدی زاده کرمانی1، حمیدرضا نجفی1
1- دانشگاه بیرجند
چکیده:   (5282 مشاهده)
با افزایش تعداد خودروهای الکتریکی در شبکه قدرت لازم است تعامل آنها با شبکه به­گونه­ای مدیریت شود تا ضمن کمینه شدن هزینه­های خودروداران، سود عوامل خدمت­رسان به آنها نیز بیشینه شود. از این رو، در این مقاله یک مسئله­ی تصمیم­گیری احتمالاتی دوسطحی برای مشارکت تجمیع­گر خودروهای الکتریکی در بازار رقابتی با در نظر گرفتن منابع مختلف عدم قطعیت ارائه شده است. منابع عدم قطعیت برای مشارکت تجمیع­گر در بازار شامل قیمت­های بازار روز آینده و تعادل، قیمت­های پیشنهادی از سوی رقبا و نیز بار شارژ و دشارژ خودروهای الکتریکی است که با استفاده از سری­های زمانی مدل­­سازی شده است. در برنامه­ی دوسطحی پیشنهادی، هدف سطح اول بیشینه کردن سود تجمیع­گر در تعامل با شبکه و خودروداران و هدف سطح دوم آن کمینه کردن هزینه­های پرداختی خودروداران است. از آنجایی که تابع هدف سطح اول و دوم در تضاد با یکدیگر هستند، با استفاده از شرایط بهینگی KKT و تئوری دوگان مسئله­ی دوسطحی پیشنهادی به یک مسئله­­ی تک­سطحی خطی تبدیل شده است. در نهایت، برنامه­ی پیشنهادی در یک سیستم نمونه اجرا شده و نتایج نشان می­دهد که با بکارگیری این مدل تجمیع­گر می­تواند با ارائه­ی سیگنال­ قیمت شارژ و دشارژ بهینه ضمن حفظ مشتریان خود در بازار رقابتی، بیشترین سود را نیز کسب نماید.
واژه‌های کلیدی: خودروهای الکتریکی، تجمیع‌گر، برنامه‌ریزی احتمالاتی دوسطحی، بازار انرژی الکتریکی، عدم قطعیت.
متن کامل [PDF 1584 kb]   (1066 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: برق و کامپیوتر
دریافت: 1396/10/11 | پذیرش: 1397/4/20 | انتشار: 1397/6/3
فهرست منابع
1. [1] Vahedipour-Dahraie, M., Rashidizadeh-Kermani, H., Najafi, H.R., A. Anvari-Moghaddam, and J.M. Guerrero, ‘Coordination of EVs Participation for Load Frequency Control in Isolated Microgrids’, Appl. Sci., Vol. 7, No. 6, pp. 1–16, 2017.
2. [2] حبیبی‌دوست، مهدی. بطحائی، سید محمد تقی، "تعیین زمان شارژ خودروهای الکتریکی با احتساب نقش آن‌ها در خودترمیمی شبکه هوشمند"، مجلۀ کیفیت و بهره‌وری در صنعت برق، دوره ۶، شماره ۱۱، صفحات 70-64، 1396،
3. [3] Rouholamini, M., Mohammadian, M. Wang, C., et al., A. A. Gharaveisi ‘Optimal fuzzy-based power management for real time application in a hybrid generation system’, IET Renewable Power Generation, Vol. 11, No. 10, pp. 1325 – 1324, 2017.
4. [4] Shafie-khah, M., Heydarian-Forushani, E., Hamedani Golshan, M.E., P. Siano,M. Parsa Moghaddam, M.K. Sheikh-El-Eslami, J.P.S. Catalão, ‘Optimal trading of plug-in electric vehicle aggregation agents in a market environment for sustainability’, Appl. Energy, Vol. 162, pp. 601–612, 2016.
5. [5] Vahedipour-Dahraie, M., Najafi, H.R., Anvari- Moghaddam, A., and J.M. Guerrero, ‘Study of the Effect of Time-Based Rate Demand Response Programs on Stochastic Day-Ahead Energy and Reserve Scheduling in Islanded Residential Microgrids’, Appl. Sci., Vol. 7, No. 4, pp. 1-19, 2017.
6. [6] Bajpai, P., Punna, S.K., Singh, S., ‘Swarm intelligence-based strategic bidding in competitive electricity markets’, IET Gener. Transm. Distrib., Vol. 2, No. 2, pp. 175–184, 2008.
7. [7] Tan, Z., Yang, P., Nehorai, A.: ‘An optimal and distributed demand response strategy with electric vehicles in the smart grid’, IEEE Trans. Smart Grid, Vol. 5, No. 2, pp. 861–869, 2014.
8. [8] Wu, H., Shahidehpour, M., Alabdulwahab, A., , A. Abusorrah, ‘A Game Theoretic Approach to Risk-Based Optimal Bidding Strategies for Electric Vehicle Aggregators in Electricity Markets With Variable Wind Energy Resources’, IEEE Trans. Sustain. Energy, Vol. 7, No. 1, pp. 374–385, 2016.
9. [9] Xia, M., Lai, Q., Zhong, Y., et al.: ‘Aggregator-Based Interactive Charging Management System for Electric Vehicle Charging’, Energies, Vol. 9, No. 3, pp. 1–14, 2016.
10. [10] Vagropoulos, S.I., Bakirtzis, A.G., ‘Optimal bidding strategy for electric vehicle aggregators in electricity markets’, IEEE Trans. Power Syst., 2013, 28(4), pp. 4031–4041.
11. [11] Al-Awami AT, Sortomme E. ‘Coordinating vehicle-to-grid services with energy trading’. Smart Grid, IEEE Trans., Vol. 3, No. 1, pp. 453-462, 2012.
12. [12] L. Baringo, R. S. Amaro, ‘A stochastic robust optimization approach for the bidding strategy of an electric vehicle aggregator’ Electric Power Systems Research, Vol. 146, pp. 362-370, 2017.
13. [13] M. Shafie-khah, M.P. Moghaddam, M.K. Sheikh-El-Eslami, J.P.S. Catalão, Optimised Performance of a Plug-in Electric Vehicle Aggregator in Energy and Reserve Markets, Energy Conversion and Management vol. 97, pp. 393–408, 2015.
14. [14] Haghighat, H., Kennedy, S. W., ‘A Bilevel Approach to Operational Decision Making of a Distribution Company in Competitive Environments’, IEEE Trans. Power Syst., Vol. 27, No. 4, pp. 1797 – 1807, 2012.
15. [15] Rashedi, N., Tajeddini, M.A., Kebriaei, H., ‘Markov game approach for multi-agent competitive bidding strategies in electricity market’, IET Gener. Transm. Distrib., Vol. 10, No. 15, pp. 3756 – 3763, 2016.
16. [16] Aghajani S., Kalantar M., ‘A cooperative game theoretic analysis of electric vehicles parking lot in smart grid’, Energy, Vol. 137, pp. 129–139, 2017.
17. [17] Neyestani, N., Damavandi, M.D., Shafie-khah, M., A.G. Bakirtzis, J.P.S. Catalão ‘Plug-In Electric Vehicles Parking Lot Equilibria With Energy and Reserve Markets’, IEEE Trans. Power Syst., Vol. 32, No. 3, pp. 2001–2016, 2017.
18. [18] Momber, I., Wogrin, S., Román, T.G.S., ‘Retail Pricing: A Bilevel Program for PEV Aggregator Decisions Using Indirect Load Control’, IEEE Trans. Power Syst., Vol. 31, No. pp. 464–473, 2016.
19. [19] نجفی، ارسلان. فلقی، حمید. رمضانی، مریم، "بهره‌برداری میان‌مدت از هاب انرژی با در نظر گرفتن ریسک ناشی از عدم قطعیت‌های قیمت بازار و تقاضای انرژی الکتریکی"، دوره 4، شمار 8، شماره صفحات 82-74، 1394.
20. [20] Relevant information on the market pertaining to Nordpool is available on: www.nordpool.com, accessed on 5 September 2016.
21. [21] Carrión, M., Arroyo, J.M., Conejo, A.J., ‘A bilevel stochastic programming approach for retailer futures market trading’, IEEE Trans. Power Syst., Vol. 24, No. 3, pp. 1446-1456, 2009.
22. [22] Vahedipour-Dahraie, M., Rashidizadeh-Kermani, H., Najafi, H.R., et al., ‘Stochastic Security and Risk-Constrained Scheduling for an Autonomous Microgrid with Demand Response and Renewable Energy Resources’, IET Renewable Power Generation, Vol. 11, No. 14, pp. 1812 – 1821, 2017.
23. [23] Rashidizadeh-Kermani, H., Vahedipour-Dahraie, M., Najafi, H.R., A. Anvari-Moghaddam, and J.M. Guerrero, ‘A Stochastic Bi-level Scheduling Approach for Participation of EV Aggregators in Competitive Electricity Markets’, Appl. Sci., Vol. 7, No. 10, pp. 1-16, 2017.
24. [24] ‘The General Algebraic Modeling System (GAMS) Software’, online available at: http://www.gams.com, accessed on 26 September 2016.


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

VAHEDIPOUR DAHRAIE M. Investigation of a bi-level model for the scheduling of electric vehicles in a competitive environment considering uncertainties.. ieijqp 2018; 7 (1) :68-83
URL: http://ieijqp.ir/article-1-490-fa.html

واحدی پور دهرائی مصطفی، رشیدی زاده کرمانی هما، نجفی حمیدرضا. ارائه‌ی یک مدل دوسطحی برای برنامه‌ریزی تجمیع‌گر خودروهای الکتریکی در فضای رقابتی با در نظر گرفتن عدم قطعیت‌ها. نشریه کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران. 1397; 7 (1) :68-83

URL: http://ieijqp.ir/article-1-490-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 7، شماره 1 - ( 6-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه علمی- پژوهشی کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران Iranian Electric Industry Journal of Quality and Productivity
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 38 queries by YEKTAWEB 4710