[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
صاحب امتیاز::
درباره انجمن::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
cope::
metrics::
تعارض منافع::
::
پایگاه های نمایه کننده
..
DOI
کلیک کنید
..
IEEE
..
DOR

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 6، شماره 2 - ( 12-1396 ) ::
جلد 6 شماره 2 صفحات 24-11 برگشت به فهرست نسخه ها
ارائه یک مدل احتمالاتی برای جایابی بهینه ایستگاه‌های شارژ سریع خودرو الکتریکی
راضیه آقاپور1 ، محمدصادق سپاسیان*1
1- دانشکده مهندسی برق - دانشگاه شهید بهشتی – پردیس فنی و مهندسی عباسپور - تهران
چکیده:   (6039 مشاهده)

برنامه‌ریزی و احداث ایستگاه‌های شارژ از جنبه‌های مهم گسترش توسعه خودروهای الکتریکی به‌شمار می‌روند. باتوجه به تاثیر متقابل شبکه قدرت و صنایع حمل‌ونقل، طراحی ایستگاه‌های شارژ سریع، مستلزم درنظر گرفتن روش‌مند مسائل مرتبط با آن، از جمله ویژگی‌های شبکه ترافیک، تقاضای شارژ و محدودیت‌های شبکه الکتریکی می‌باشد. هدف از مقاله حاضر، تعیین مکان و ظرفیت بهینه ایستگاه‌های شارژ سریع در شبکه توزیع با درنظر گرفتن عدم‌قطعیت‌ها می‌باشد. در ابتدا، به‌منظور تعیین تقاضای شارژ خودروها، مدل تصادفی مبتنی بر نظریه صف و مدل تخصیص ترافیک بر مبنای تعادل کاربر توسعه داده شده است. سپس، هزینه سالانه تجهیزات و تلفات انرژی در چارچوب برنامه‌ریزی با قیدهای تصادفی کمینه شده است. جنبه‌های احتمالاتی مسئله با استفاده از روش برآورد نقطه‌ای به‌همراه سری گرام‌-شارلیه حل شده است. علاوه بر این، مدل‌های غلبه احتمالاتی به‌منظور تصمیم‌گیری در شرایط عدم اطمینان معرفی شده است. جهت نشان دادن کارایی رویکرد پیشنهادی، نتایج برنامه‌ریزی بر روی هر دو شبکه توزیع و ترافیک نشان داده شده است. نتایج حاصل، نشان‎دهنده آن است که، برآورد نادرست عدم‌قطعیت‌ها در روش قطعی ممکن است به یک راه‌حل ناشدنی با نقض محدودیت‌های سیستم منجر گردد. بعلاوه، روش‌های غلبه احتمالاتی با درنظر گرفتن تاثیر عدم‌قطعیت‌ها بر شاخص‌های تصمیم‌گیری و ارائه مجموعه طرح‌های نامغلوب از نظر ریسک و هزینه، سرمایه‌گذار را در امر تصمیم‌گیری یاری می‌کنند.

واژه‌های کلیدی: ایستگاه شارژ سریع، نظریه صف، تخصیص ترافیک، قیود تصادفی، برآورد نقطه‌ای، غلبه احتمالاتی.
متن کامل [PDF 1482 kb]   (2607 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1395/9/5 | پذیرش: 1396/8/9 | انتشار: 1396/12/16
فهرست منابع
1. [1] Hafez, O., and Bhattacharya, K., "Queuing Analysis Based PEV Load Modeling Considering Battery Charging Behavior and Their Impact on Distribution System Operation", IEEE Transactions on Smart Grid, Vol. PP, No.99, pp. 1-1, 2016.
2. [2] Pazouki, S., Mohsenzadeh, A., Ardalan, S., and Haghifam, M.-R., "Simultaneous Planning of PEV Charging Stations and DGs Considering Financial, Technical, and Environmental Effects", Canadian Journal of Electrical and Computer Engineering, Vol. 38, No.3, pp. 238-245, 2015.
3. [3] Xiang, Y., Liu, J., Li, R., Li, F., Gu, C., and Tang, S., "Economic Planning of Electric Vehicle Charging Stations Considering Traffic Constraints and Load Profile Templates", Applied Energy, Vol. 178, pp. 647-659, 2016
4. [4] Vlachogiannis, J.G., "Probabilistic Constrained Load Flow Considering Integration of Wind Power Generation and Electric Vehicles", IEEE Transactions on Power Systems, Vol. 24, No.4, pp. 1808-1817, 2009.
5. [5] Li, G., and Zhang, X.-P., "Modeling of Plug-In Hybrid Electric Vehicle Charging Demand In Probabilistic Power Flow Calculations", IEEE Transactions on Smart Grid, Vol. 3, No.1, pp. 492-499, 2012.
6. [6] Arias, M.B., Kim, M., and Bae, S.: "Prediction of electric vehicle charging-power demand in realistic urban traffic networks", Applied Energy, Vol. 195, pp. 738-753, 2017.
7. [7] Bae, S., and Kwasinski, A., "Spatial and Temporal Model of Electric Vehicle Charging Demand", IEEE Transactions on Smart Grid, Vol. 3, No.1, pp. 394-403, 2012.
8. [8] Baouche, F., Billot, R., Trigui, R., and El Faouzi, N.-E., "Efficient Allocation of Electric Vehicles Charging Stations: Optimization Model and Application to a Dense Urban Network", IEEE Intelligent Transportation Systems Magazine, Vol. 6, No.3, pp. 33-43, 2014.
9. [9] Lam, A.Y., Leung, Y.-W., and Chu, X., "Electric Vehicle Charging Station Placement: Formulation, Complexity, and Solutions", IEEE Transactions on Smart Grid, Vol. 5, No.6, pp. 2846-2856, 2014.
10. [10] Dong, X., Mu, Y., Jia, H., Wu, J., and Yu, X.: "Planning of Fast EV Charging Stations on a Round Freeway", IEEE Transactions on Sustainable Energy, Vol. 7, No.4, pp. 1452-1461, 2016.
11. [11] Liu, Z., Wen, F., and Ledwich, G., "Optimal Planning of Electric-Vehicle Charging Stations in Distribution Systems", IEEE Transactions on Power Delivery, Vol. 28, No.1, pp. 102-110, 2013.
12. [12] Wang, G., Xu, Z., Wen, F., and Wong, K.P., "Traffic-Constrained Multiobjective Planning of Electric-Vehicle Charging Stations", IEEE Transactions on Power Delivery, Vol. 28, No.4, pp. 2363-2372, 2013.
13. [13] Bai, X., Sun, Q., Liu, L., Liu, F., Ji, X., and Hardy, J.: "Multi-Objective Planning for Electric Vehicle Charging Stations Considering TOU Price", 3rd IEEE International Conference on Cybernetics, pp. 1-6, Exeter UK, 2017.
14. [14] Yao, W., Zhao, J., Wen, F., Dong, Z., Xue, Y., Xu, Y., and Meng, K., "A Multi-objective Collaborative Planning Strategy for Integrated Power Distribution and Electric Vehicle Charging Systems", IEEE Transactions on Industrial Informatics, Vol. 29, No.4, pp. 1811-1821, 2014.
15. [15] Beckmann, M., McGuire, C., and Winsten, C.B., "Studies in the Economics of Transportation", Santa Monica, CA: RAND Corporation1956.
16. [16] Morales, J.M., and Perez-Ruiz, J., "Point Estimate Schemes to Solve the Probabilistic Power Flow", IEEE Transactions on Power Systems, Vol. 22, No.4, pp. 1594-1601, 2007.
17. [17] Zhang, P., and Lee, S.T., "Probabilistic Load Flow Computation Using the Method of Combined Cumulants and Gram-Charlier Expansion", IEEE Transactions on Power Systems, Vol. 19, No.1, pp. 676-682, 2004.
18. [18] Wardrop, J.G., "Some Theoretical Aspects of Road Traffic Research", vol. 1, pp. 325-362, 1952.
19. [19] مدرس، میم. تیموری، الف.، نظریه صف، چاپ ششم، تهران، دانشگاه علم و صنعت ایران، 1393.
20. [20] Alizadeh, M., Scaglione, A., Davies, J., and Kurani, K.S., "A Scalable Stochastic Model for the Electricity Demand of Electric and Plug-In Hybrid Vehicles", IEEE Transactions on Smart Grid, Vol. 5, No.2, pp. 848-860, 2014.
21. [21] Tehrani, N.H., and Wang, P., "Probabilistic Estimation of Plug-In Electric Vehicles Charging Load Profile", Electric Power Systems Research, Vol. 124, pp. 133-143, 2015.
22. [22] He, F., Wu, D., Yin, Y., and Guan, Y., "Optimal Deployment of Public Charging Stations for Plug-In Hybrid Electric Vehicles", Transportation Research Part B: Methodological, Vol. 47, pp. 87-101, 2013.
23. [23] "Aimsun's macroscopic modelling manual." version. 6, 1st ed: TSS-Transport Simulation Systems, January 2010.
24. [24] Garcia-Valle, R., and Vlachogiannis, J.G., "Letter to the editor: electric vehicle demand model for load flow studies", electric vehicle demand model for load flow studies, Vol. 37, pp. 577-582, 2009.
25. [25] Liu, Z., Wen, F., and Ledwich, G., "Optimal Siting and Sizing of Distributed Generators in Distribution Systems Considering Uncertainties", IEEE Transactions on power delivery, Vol. 26, No.4, pp. 2541-2551, 2011.
26. [26] Graves, S.B., and Ringuest, J.L., "Probabilistic Dominance Criteria for Comparing Uncertain Alternatives: A Tutorial", Omega, Vol. 37, pp. 346-357, 2009.
27. [27] Baraldi, P., Zio, E., and Compare, M., "A Method for Ranking Components Importance in Presence of Epistemic Uncertainties", Journal of Loss Prevention in the Process Industries, Vol. 22, No.2, pp. 582-592, 2009.
28. [28] H. Bar Gera. Transportation network test problems. Available: www.bgu.ac.il/~bargera/tntp/.
29. [29] Baran, M.E., and Wu, F.F., "Network Reconfiguration in Distribution Systems for Loss Reduction and Load Balancing", IEEE Transactions on Power Delivery, Vol. 4, No.2, pp. 1401-1407, 1989.


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Aghapour R, Sepasian M S. A Probabilistic Model for Optimal Electric Vehicle Fast Charging Stations Allocation. ieijqp 2018; 6 (2) :11-24
URL: http://ieijqp.ir/article-1-400-fa.html

آقاپور راضیه، سپاسیان محمدصادق. ارائه یک مدل احتمالاتی برای جایابی بهینه ایستگاه‌های شارژ سریع خودرو الکتریکی. نشریه کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران. 1396; 6 (2) :11-24

URL: http://ieijqp.ir/article-1-400-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 6، شماره 2 - ( 12-1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه علمی- پژوهشی کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران Iranian Electric Industry Journal of Quality and Productivity
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 40 queries by YEKTAWEB 4712