[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
صاحب امتیاز::
درباره انجمن::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
cope::
metrics::
تعارض منافع::
::
پایگاه های نمایه کننده
..
DOI
کلیک کنید
..
DOR

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: ::
برگشت به فهرست مقالات برگشت به فهرست نسخه ها
یک طرح حفاظتی مبتنی بر منحنی اصلاح شده ی رله اضافه جریان برای شبکه‌ های توزیع با سطح نفوذ بالای خودروهای الکتریکی
مجید طاوسی1 ، بهادر فانی* 1، مجید دلشاد1 ، ایمان صادق‌خانی2
1- دانشکده فنی مهندسی، واحد اصفهان (خوراسگان)، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران
2- دانشکده مهندسی برق، واحد نجف ‌آباد، دانشگاه آزاد اسلامی، نجف ‌آباد، ایران
چکیده:   (35 مشاهده)
برای کاهش وابستگی حمل‌ونقل به سوخت‌های فسیلی، وسایل نقلیه الکتریکی رشد و کاربرد گسترده‌ای پیدا کرده‌اند، به¬گونه¬ای که تعداد ایستگاه‌های شارژ مربوط به آنها افزایش داشته است. افزایش سطح نفوذ ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی در شبکه توزیع، مشخصه جریان خطا را پیچیده‌تر کرده است که منجر به قطع انرژی نامطلوب بارها، آسیب به تجهیزات شبکه و کاهش قابلیت اطمینان می‌گردد. این مقاله روشی را برای حفظ هماهنگی حفاظتی با در نظر گرفتن ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی با سطوح نفوذ مختلف و مکان‌های گوناگون در امتداد فیدر توزیع معرفی می‌کند. با شناسایی بدترین حالت تأثیر خودروهای الکتریکی متصل شده به شبکه توزیع در ناهماهنگی حفاظتی، منحنی مشخصه حفاظت مرسوم شبکه توزیع اصلاح می‌شود. طرح پیشنهادی ساختار سیستم حفاظتی فعلی شبکه توزیع را تغییر نمی‌دهد و می‌تواند با رله‌های قدیمی و غیرقابل برنامه‌ریزی نیز اجرا شود. علاوه بر این، نیازی به ارتباط مخابراتی ندارد. نتایج شبیه سازی نشان می دهد فاصله زمانی هماهنگی در روش پشنهادی و در زمان اتصال خودروهای الکتریکی مابین رله های اصلی و پشتیبان، در مقدار 300 میلی ثانیه حفظ می شود. همچنین با اعمال الگوریتم پیشنهادی و در شرایط اتصال خودروهای الکتریکی به شبکه توزیع در بالادست رله پشتیبان، حد مجاز حرارتی هادی¬های شبکه (1000 میلی ثانیه) تضمین می گردد.
واژه‌های کلیدی: شبکه توزیع، هماهنگی حفاظتی، خودروی الکتریکی، حفاظت اضافه جریان
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: برق و کامپیوتر
دریافت: 1403/5/28 | پذیرش: 1403/8/9


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
برگشت به فهرست مقالات برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه علمی- پژوهشی کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران Iranian Electric Industry Journal of Quality and Productivity
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4660