[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
صاحب امتیاز::
درباره انجمن::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
cope::
metrics::
تعارض منافع::
::
پایگاه های نمایه کننده
..
DOI
کلیک کنید
..
DOR

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 8، شماره 1 - ( 6-1398 ) ::
جلد 8 شماره 1 صفحات 52-41 برگشت به فهرست نسخه ها
ارائه روشی جدید به منظور بهینه‌سازی مدیریت شارژ و دشارژ PHEVها با هدف بهبود پارامترهای الکتریکی شبکه
رضا اسلامی* 1، حامد نفیسی2 ، سید امیر حسینی3
1- دانشکده برق دانشگاه صنعتی سهند تبریز
2- دانشکده برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر
3- دانشکده فنی و مهندسی گلپایگان
چکیده:   (3690 مشاهده)
مشکلات مربوط به هزینه و آلایندگی سوخت­های فسیلی موجب افزایش انگیزه در بهره­برداری از خودروهای الکتریکی شده است. با این وجود، استفاده از این خودروها بدلیل بار الکتریکی مضاعفی که به شبکه برق تحمیل می­کنند، با چالش همراه است. براین­اساس در این مقاله روشی ارائه شده است که با مدیریت بهینه شارژ و دشارژ خودروهای الکتریکی هیبریدی (PHEV[1])، پارامترهای الکتریکی شبکه شامل تلفات و پروفیل ولتاژ بهبود یابند. مدیریت بهینه مدنظر مقاله حاضر، مدیریت همزمان توان اکتیو و راکتیو PHEVها را شامل می­شود. بمنظور اجرای مدیریت بهینه، در این مقاله رفتار احتمالی مصرف­کنندگان و PHEVها براساس فاکتورهای تاثیرگذار در آن­ها مدلسازی شده است. با توجه به تعدد فاکتورهای مدنظر و عدم همگرایی مسئله توسط روش­های عادی بهینه­سازی، روش بهینه­سازی دو مرحله­ای پیشنهاد داده شده است که با مدیریت توان اکتیو و راکتیو PHEVها، امکان دستیابی به اهداف مدنظر را فراهم می­کند. از مزیت­های روش پیشنهادی می­توان به کاهش حجم محاسبات با توجه به حل مساله در هر پله زمانی به صورت مستقل و در نتیجه کاهش زمان حل مساله بهینه­سازی­ اشاره کرد. روش پیشنهادی با انجام تکرارهای مونت­کارلو بر روی شش سناریوی مدیریت توان مختلف توسط نرم­افزارهای GAMS و DIgSILENT بر روی شبکه واقعی kV20 توزیع سیرجان در استان کرمان پیاده­سازی شده است. نتایج حاصل از انجام سناریوهای مختلف نشان می­دهند که مدیریت اعمالی بر شارژ و دشارژ PHEVها موجب صاف­تر شدن پروفیل ولتاژ و کاهش تلفات شبکه گردیده است. بنابراین با استفاده از روش پیشنهادی، بار الکتریکی مضاعف تحمیل شده به شبکه توسط خودروهای برقی نه تنها باعث افزایش تلفات انرژی نخواهد شد، بلکه با مدیریت صحیح PHEVها، تلفات شبکه در مقایسه با عدم حضور آن­ها کاهش خواهد یافت.
 
[1]  Plug in Hybrid Electric Vehicle
واژه‌های کلیدی: تلفات انرژی، خودرو الکتریکی هیبریدی (PHEV)، ریزشبکه، مدیریت توان
متن کامل [PDF 1098 kb]   (731 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: برق و کامپیوتر
دریافت: 1397/11/15 | پذیرش: 1397/12/26 | انتشار: 1398/6/5
فهرست منابع
1. [1] B. Zhang, et al., "Electrical Vehicle Path Tracking Based Model Predictive Control with a Laguerre Function and Exponential Weight", IEEE Access, pp. 1-1, 2019. [DOI:10.1109/ACCESS.2019.2892746]
2. [2] M. Ye, et al., "A Novel Dynamic Performance Analysis and Evaluation Model of Series-parallel Connected Battery Pack for Electric Vehicles", IEEE Access, pp. 1-1, 2019. [DOI:10.1109/ACCESS.2019.2892394]
3. [3] J. Pahasa and I. Ngamroo, "Coordinated PHEV, PV, and ESS for Microgrid Frequency Regulation Using Centralized Model Predictive Control Considering Variation of PHEV Number", IEEE Access, vol. 6, pp. 69151-69161, 2018. [DOI:10.1109/ACCESS.2018.2879982]
4. [4] S. Han, et al., "Development of an Optimal Vehicle-to-Grid Aggregator for Frequency Regulation," IEEE Transactions on Smart Grid, vol. 1, pp. 65-72, 2010. [DOI:10.1109/TSG.2010.2045163]
5. [5] O. D. Montoya, et al., "Optimal Conductor Size Selection in Radial Distribution Networks Using a Mixed-Integer Non-Linear Programming Formulation", IEEE Latin America Transactions, vol. 16, pp. 2213-2220, 2018. [DOI:10.1109/TLA.2018.8528237]
6. [6] S. Manikandan, et al., "Analysis of optimal conductor selection for radial distribution systems using DPSO", 3rd International Conference on Electrical Energy Systems (ICEES), pp. 96-101, 2016. [DOI:10.1109/ICEES.2016.7510623]
7. [7] A. Ioaneş and R. Tîrnovan, "Optimum location and size of capacitor banks to reduce losses in power distribution networks using genetic algorithm", International Conference on Energy and Environment (CIEM), pp. 49-53, 2017. [DOI:10.1109/CIEM.2017.8120793]
8. [8] Y. Xu, et al., "Optimal Capacitor Placement to Distribution Transformers for Power Loss Reduction in Radial Distribution Systems", IEEE Transactions on Power Systems, vol. 28, pp. 4072-4079, 2013. [DOI:10.1109/TPWRS.2013.2273502]
9. [9] Z. Yuan, J. Fu, Y. Yang, and J. Lin, "Research on optimal allocation of reactive power compensators in substation", IEEE Electrical Power and Energy Conference (EPEC), pp. 1-5, 2016. [DOI:10.1109/EPEC.2016.7771748]
10. [10] D. Q. Hung and N. Mithulananthan, "Multiple Distributed Generator Placement in Primary Distribution Networks for Loss Reduction", IEEE Transactions on Industrial Electronics, vol. 60, pp. 1700-1708, 2013. [DOI:10.1109/TIE.2011.2112316]
11. [11] N. Jain, et al., "A Generalized Approach for DG Planning and Viability Analysis Under Market Scenario", IEEE Transactions on Industrial Electronics, vol. 60, pp. 5075-5085, 2013. [DOI:10.1109/TIE.2012.2219840]
12. [12] R. S. Rao, et al., "Power Loss Minimization in Distribution System Using Network Reconfiguration in the Presence of Distributed Generation", IEEE Transactions on Power Systems, vol. 28, pp. 317-325, 2013. [DOI:10.1109/TPWRS.2012.2197227]
13. [13] A. A. M. Zin, et al., "Two Circular-Updating Hybrid Heuristic Methods for Minimum-Loss Reconfiguration of Electrical Distribution Network", IEEE Transactions on Power Systems, vol. 28, pp. 1318-1323, 2013. [DOI:10.1109/TPWRS.2012.2218290]
14. [14] K. Clement-Nyns, et al., "The Impact of Charging Plug-In Hybrid Electric Vehicles on a Residential Distribution Grid", IEEE Transactions on Power Systems, vol. 25, pp. 371-380, 2010. [DOI:10.1109/TPWRS.2009.2036481]
15. [15] B. Khushalani, et al., "Coordinated charging strategies for plug-in hybrid electric vehicles", North American Power Symposium (NAPS), pp. 1-5, 2017. [DOI:10.1109/NAPS.2017.8107264]
16. [16] X. Wang and Q. Liang, "Energy Management Strategy for Plug-In Hybrid Electric Vehicles via Bidirectional Vehicle-to-Grid", IEEE Systems Journal, vol. 11, pp. 1789-1798, 2017. [DOI:10.1109/JSYST.2015.2391284]
17. [17] A. Bocca, Y. Chen, A. Macii, E. Macii, and M. Poncino, "Aging and Cost Optimal Residential Charging for Plug-In EVs", IEEE Design & Test, vol. 35, pp. 16-24, 2018. [DOI:10.1109/MDAT.2017.2753701]
18. [18] S. Gao, et al., "Optimal Control Framework and Scheme for Integrating Plug-in Hybrid Electric Vehicles into Grid", Journal of Asian Electric Vehicles, vol. 9, pp. 1473-1481, 2011. [DOI:10.4130/jaev.9.1473]
19. [19] S. Acha, et al., "Effects of optimised plug-in hybrid vehicle charging strategies on electric distribution network losses", IEEE PES T&D, pp. 1-6, 2010. [DOI:10.1109/TDC.2010.5484397]
20. [20] V. Farahani, et al., "Energy Loss Reduction by Conductor Replacement and Capacitor Placement in Distribution Systems", IEEE Transactions on Power Systems, vol. 28, pp. 2077-2085, 2013. [DOI:10.1109/TPWRS.2013.2251012]
21. [21] S. Arora and J. W. Taylor, "Short-Term Forecasting of Anomalous Load Using Rule-Based Triple Seasonal Methods", IEEE Transactions on Power Systems, vol. 28, pp. 3235-3242, 2013. [DOI:10.1109/TPWRS.2013.2252929]
22. [22] E. Paparoditis and T. Sapatinas, "Short-Term Load Forecasting: The Similar Shape Functional Time-Series Predictor", IEEE Transactions on Power Systems, vol. 28, pp. 3818-3825, 2013. [DOI:10.1109/TPWRS.2013.2272326]
23. [23] L. Wang, et al., "Multifunctional Hybrid Structure of SVC and Capacitive Grid-Connected Inverter (SVC//CGCI) for Active Power Injection and Nonactive Power Compensation", IEEE Transactions on Industrial Electronics, vol. 66, pp. 1660-1670, 2019. [DOI:10.1109/TIE.2018.2838085]
24. [24] S. Conti and S. Raiti, "Probabilistic load flow using Monte Carlo techniques for distribution networks with photovoltaic generators", Solar Energy, vol. 81, pp. 1473-1481, 2007. [DOI:10.1016/j.solener.2007.02.007]
25. [25] S. W. Hadley and A. A. Tsvetkova, "Potential Impacts of Plug-in Hybrid Electric Vehicles on Regional Power Generation", The Electricity Journal, vol. 22, pp. 56-68, 2009. [DOI:10.1016/j.tej.2009.10.011]
26. [26] S. Shao, et al., "Challenges of PHEV penetration to the residential distribution network," IEEE Power & Energy Society General Meeting, pp. 1-8, 2009. [DOI:10.1109/PES.2009.5275806]
27. [27] ح. عسکریان. ابيانه, "انتخاب هادي‌ها، خازن‌ها و آرايش شبكه توزيع انرژي به منظور بهينه¬سازي تلفات در شركت توزيع نيروي برق جنوب كرمان", 1389


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

ESLAMI R, NAFISI H, HOSSEINI A. Presenting a new method for charging and discharging PHEVs for improving in electrical parameters of the network. ieijqp 2019; 8 (1) :41-52
URL: http://ieijqp.ir/article-1-604-fa.html

اسلامی رضا، نفیسی حامد، حسینی سید امیر. ارائه روشی جدید به منظور بهینه‌سازی مدیریت شارژ و دشارژ PHEVها با هدف بهبود پارامترهای الکتریکی شبکه. نشریه کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران. 1398; 8 (1) :41-52

URL: http://ieijqp.ir/article-1-604-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 8، شماره 1 - ( 6-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه علمی- پژوهشی کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران Iranian Electric Industry Journal of Quality and Productivity
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4645