[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
صاحب امتیاز::
درباره انجمن::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
cope::
metrics::
تعارض منافع::
::
پایگاه های نمایه کننده
..
DOI
کلیک کنید
..
DOR

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 7، شماره 2 - ( 12-1397 ) ::
جلد 7 شماره 2 صفحات 29-20 برگشت به فهرست نسخه ها
برنامه ریزی مدیریت انرژی جهت کاهش هزینه‌های بهره‌برداری شبکه توزیع با حضور خودروهای برقی و منابع انرژی تجدیدپذیر
یاسر علیپور1، محمد طلوع عسکری* 1
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان
چکیده:   (4294 مشاهده)
به علت رشد روزافزون محدودیت های زیست محیطی و اقتصادی در دنیای امروز، استفاده از تولیدات پراکنده که غالبا از انرژی های تجدیدپذیر استفاده می کنند، در کنار خودروهای برقی به شدت در حال افزایش می باشند. در مقیاس بزرگ هر یک از این دو تکنولوژی می تواند اثرات زیان باری روی شبکه الکتریکی داشته باشد، اما با برنامه ریزی و مدیریت سمت مصرف مناسب،  این تکنولوژی ها همراه با منابع ذخیره سازی انرژی می توانند این اثرات را کاهش دهند.  در این راستا تاثیر تجمع یکپارچه خودروهای PEV به شبکه جهت فرآیند شار‍ژ یا دشارژ و ناپایداری شبکه ناشی از آن خصوصاً در زمان پیک بار بعنوان چالش اساسی در استفاده از این ماشینها مطرح گردیده است. نوآوری این مقاله ارائه مدلی جهت مدیریت سیستم شارژ هماهنگ و ناهماهنگ خودروهای برقی متصل به شبکه همراه با 2 واحد نیروگاه بادی 1 واحد نیروگاه خورشیدی به عنوان منابع تولید پراکنده و تقسیم بندی خودروهای برقی به 4 کلاس مختلف با در نظر گرفتن درصد سهم هر خودرو در شبکه و در نظر گرفتن تعداد تصادفی خودروها در هر کلاس با استفاده از تابع توزیع نرمال می باشد. مدل پیشنهادی با استفاده از الگوریتم ژنتیک حل شده است. در این مدل هزینه تلفات سالیانه انرژی و  هزینه بهره برداری واحدهای تولید پراکنده به صورت یکپارچه به عنوان تابع هدف مطرح می­گردد. نتایج حاصل از شبیه­سازی روی شبکه 33 باسه IEEE اجرا گردیده است، نتایج خروجی نشان دهنده قدرت کارایی و بهبود عملکرد مدل می باشد.
 
واژه‌های کلیدی: خودروهای برقی، منابع تجدید پذیر، شبکه توزیع، مدیریت سیستم شارژ
متن کامل [PDF 1256 kb]   (1701 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1397/1/27 | پذیرش: 1397/9/27 | انتشار: 1397/12/6
فهرست منابع
1. [1] (2010). US Energy Information Administration (EIA) http://www.eia.doe.gov/.
3. [2] J. A. M, Garcia and A. J. G. Mena “ Optimal distribution generation location and size using a modified teaching-learning based optimization algorithm “, Electrical Power and System , Elsevier , Vol, 50, No.1 pp, 65-75, 2013.
5. [3] M. H. Moradi and M. Abedini, “ A combination of GA and PSO for optimal location and sizing of DG “, Electrical Power and Energy system- Elsevier , Vol 34, No. 1, pp. 66-74, 2012.
6. [4] D. K. Khatod V. Pant, J. D. Sharma “ Evolutionary Programming Based optimal placement of renewable distributed Generation” IEEE Transactions on Power systems. Vol.28. No. 4. Pp. 683-695, 2013.
7. [5] M. Ehsani, Y. Gao, S. Gay, A. Emadi, Modern Electric, Hybrid Electric, and Fuel Cell Vehicles: Fundamental,theory and design.2004.
9. [6] Clement, Kristien, Edwin Haesen, and Johan Driesen. "Coordinated charging of multiple plug-in hybrid electric vehicles in residential distribution grids." Power Systems Conference and Exposition, 2009. PSCE'09. IEEE/PES. IEEE, 2009.
11. [7] Saber, Ahmed Yousuf, and Ganesh Kumar Venayagamoorthy. "Plug-in vehicles and renewable energysources for cost and emission reductions."Industrial Electronics, IEEE Transactions on 58.4 (2011): 1229-1238.
13. [8] Su, Wencong, and Mo-Yuen Chow. "Performance evaluation of an EDA-based large-scale plug-in hybrid electric vehicle charging algorithm." Smart Grid, IEEE Transactions on 3.1 (2012): 308-315.
15. [9] Deilami, Sara, et al. "Real-time coordination of plug-in electric vehicle charging in smart grids to minimize power losses and improve voltage profile." Smart Grid, IEEE Transactions on 2.3 (2011): 456-467.
17. [10] Quinn, Casey, Daniel Zimmerle, and Thomas H. Bradley. "The effect of communication architecture on the availability, reliability, and economics of plug-in hybrid electric vehicle-to-grid ancillary services." Journalof Power Sources 195.5 (2010): 1500-1509.
18. [11] J. Aghaei, A. E. Nezhad, A. Rabiee, and E. Rahimi, "Contribution of Plug-in Hybrid Electric Vehicles in power system uncertainty management," Renewable and Sustainable Energy Reviews, vol. 59, pp. 450-458, 2016.
19. [12] Askari, M. T., Ab Kadir, M. Z. A., Hizam, H., & Jasni, J. (2014). A new comprehensive model to simulate the restructured power market for seasonal price signals by considering on the wind resources. Journal of Renewable and Sustainable Energy, 6(2), 023104.
20. [13] Lu, Z., Qi, J., Zhang, J., He, L. and Zhao, H., 2017. Modelling dynamic demand response for plug-in hybrid electric vehicles based on real-time charging pricing. IET Generation, Transmission & Distribution, 11(1), pp.228-235.
21. [14] Honarmand, Masoud, Nader Salek Gilani, and Hadi Modaghegh. "Comprehensive Management Strategy for Plug-in Hybrid Electric Vehicles using National Smart Metering Program in Iran (Called FAHAM)." SMARTGREENS. 2016.
22. [15] Aghaei, Jamshid, et al. "Investigation of smart distribution network response to operation performance of plug-in hybrid electric vehicles." Innovative Smart Grid Technologies Conference Europe (ISGT-Europe), 2017 IEEE PES. IEEE, 2017.
23. [16] Aliasghari, Parinaz, et al. "Optimal scheduling of plug-in electric vehicles and renewable micro-grid in energy and reserve markets considering demand response program." Journal of Cleaner Production 186 (2018): 293-303.
24. [17] Wang, Xin, and Qilian Liang. "Energy management strategy for plug-in hybrid electric vehicles via bidirectional vehicle-to-grid." IEEE Systems Journal 11.3 (2017): 1789-1798.
25. [18] Delgado, Joaquim, et al. "Impacts of plug-in electric vehicles in the portuguese electrical grid." Transportation Research Part D: Transport and Environment 62 (2018): 372-385.
26. [19] Azadfar, Elham, Victor Sreeram, and David Harries. "The investigation of the major factors influencing plug-in electric vehicle driving patterns and charging behaviour." Renewable and Sustainable Energy Reviews 42 (2015): 1065-1076.


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Tolou Askari M. Energy management Planning to reduce the operation costs in distribution networks by considering EV and Renewable energy sources . ieijqp 2019; 7 (2) :20-29
URL: http://ieijqp.ir/article-1-520-fa.html

علیپور یاسر، طلوع عسکری محمد. برنامه ریزی مدیریت انرژی جهت کاهش هزینه‌های بهره‌برداری شبکه توزیع با حضور خودروهای برقی و منابع انرژی تجدیدپذیر. نشریه کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران. 1397; 7 (2) :20-29

URL: http://ieijqp.ir/article-1-520-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 7، شماره 2 - ( 12-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه علمی- پژوهشی کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران Iranian Electric Industry Journal of Quality and Productivity
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4645