[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
صاحب امتیاز::
درباره انجمن::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
cope::
metrics::
تعارض منافع::
::
پایگاه های نمایه کننده
..
DOI
کلیک کنید
..
DOR

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 5، شماره 1 - ( 5-1395 ) ::
جلد 5 شماره 1 صفحات 89-81 برگشت به فهرست نسخه ها
امکان سنجی تبدیل ایران به هاب تجارت الکترونیک منطقه
محمدرحیم اسفیدانی ، روح الله نوری* 1
چکیده:   (4789 مشاهده)

چکیده: تجارت بین الملل در دنیای امروز، با فاصله گرفتن از مفاهیم سنتی خود، شکل تازه ای به خود گرفته است؛کشورهایی موفق‏تر عمل می‏کنند که به مدد ویژگی ها و مزیت های خود به نقاط جذابی برای استقرار شرکت‌های چندملیتی تبدیل شوند. با وجود اینکه کشور ایران از نظر جغرافیایی در یکی از استراتژیک ترین نقاط جهان قرار دارد اما به‌طور حتم مزیت جغرافیایی‌ به تنهایی ایران را در افق 1404 به قدرت نخست اقتصادی و تجاری منطقه تبدیل نمی‌کند بلکه باید شرایط دیگری در کنار این مزیت‌ فراهم شود.هاب تجارت الکترونیکی با تغییر در ارتباطات سیستمی سازمان‌ها‏ و انجام معاملات تجاری به صورت الکترونیکی چنین امری را محقق می‌کند. این پژوهش باهدف کاربردی و از نوع آمیخته کیفی و کمی است که در مرحله کیفی برای استخراج معیارهای مربوط به تصمیم گیری چند شاخصه، تحلیل محتوای مصاحبه‏ با خبرگان تجارت الکترونیکی انجام شد و در مرحله کمی به منظور جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شده است. نتایج بخش کمی نشان دادکه سه حوزه توسعه تکنولوژی، خدمات و توزیع و بازار یابی و سه صنعت اطلاعات و ارتباطات، خدمات و عمده فروشی، خرده فروشی، حمل و نقل و انبارداری بهترین حوزه‌هایی است که ایران در آن می‌تواند به هاب تجارت الکترونیک منطقه تبدیل شود

واژه‌های کلیدی: امکان‏سنجی، تجارت الکترونیکی، هاب الکترونیکی، مدل آلبرایت، ایران
متن کامل [PDF 1286 kb]   (1782 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1394/5/5 | پذیرش: 1395/1/24 | انتشار: 1395/5/25


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Esfidani M R, Noori R. The Feasibility Study of Transforming Iran to E-Trade Hub in MENA region. ieijqp 2016; 5 (1) :81-89
URL: http://ieijqp.ir/article-1-273-fa.html

اسفیدانی محمدرحیم، نوری روح الله. امکان سنجی تبدیل ایران به هاب تجارت الکترونیک منطقه. نشریه کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران. 1395; 5 (1) :81-89

URL: http://ieijqp.ir/article-1-273-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 5، شماره 1 - ( 5-1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه علمی- پژوهشی کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران Iranian Electric Industry Journal of Quality and Productivity
Persian site map - English site map - Created in 0.09 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4645