[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
صاحب امتیاز::
درباره انجمن::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
cope::
metrics::
تعارض منافع::
::
پایگاه های نمایه کننده
..
DOI
کلیک کنید
..
DOR

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 10، شماره 3 - ( 7-1400 ) ::
جلد 10 شماره 3 صفحات 13-1 برگشت به فهرست نسخه ها
جایابی و برنامه ریزی بهره برداری بهینه ایستگاه های شارژ و دشارژ خودروهای برقی با کمک الگوریتم های فراابتکاری
منیره احمدی1 ، سیدحسین حسینی* 2، مرتضی فرسادی3
1- گروه مهندسی برق، واحد ارومیه، دانشگاه آزاد اسلامی، ارومیه، ایران
2- The Engineering Faculty, Near East University, 99138Nicosia, North Cyprus, Mersin 10, Turkey(دانشگاه ترکیه)
3- Istanbul Aydin University ,Engineering Faculty , Department of Electrical and Electronics Engineerin Istanbul, Turkey(دانشگاه ترکیه)
چکیده:   (2180 مشاهده)
ایستگاه های شارژ یکی از مهمترین تجهیزات شارژ برای خودروهای برقی (EV) محسوب می شوند. یکی از مهم‌ترین چالش های ایستگاه های شارژ جایابی بهینه آن می باشد که عملاً بهره برداری از اجزای سیستم را در ناحیه ماکزیمم  قرار می دهد. .  شبکه های توزیع حلقه نهایی زنجیره تامین انرژی الکتریکی برای مصرف کنندگان می باشد.لذا کارایی اقتصادی و فنی هرچه بیشتر این شبکه ها تضمین کننده یک آینده پایدار و مطمئن در صنعت برق می باشد در این راستا بررسی نقش ایستگاهای خودروهای الکتریکی بسیار مهم خواهد بود. در این مقاله جایابی بهینه ایستگاه های شارژ و دشارژ و برنامه ریزی بهره برداری  بهینه خودروهای برقی در یک شبکه توزیع مورد بررسی قرار گرفته است. فاکتورهای موثر در انتخاب محل و میزان شارژ و دشارژ بهینه در ایستگاه­ها ترکیبی از مسائل فنی و اقتصادی می­باشد. در­خصوص مسائل فنی، حداقل­سازی تلفات، حداقل­سازی افت  ولتاژ در فیدرها و یکنواخت­سازی منحنی بار شبکه مدنظر قرار گرفته است. در زمینه اقتصادی، جایابی ایستگاه­ها و میزان شارژ و دشارژ به نحوی صورت پذیرفته است که هزینه­های شارژ و دشارژ در ایستگاه­ها و هزینه کل پرداخت شده بابت خرید توان به حداقل مقدار ممکن برسد. به­منظور مدیریت بار در سمت مصرف کننده و هم­چنین یکنواخت سازی منحنی بار، برنامه پاسخ تقاضای قیمت محور درنظر گرفته شده و در شبیه­سازی­ها پیاده سازی شده است. جهت یافتن نقطه کار بهینه از الگوریتم های فراابتکاری ژنتیک، ترکیبی ژنتیک- ازدحام ذرات و ترکیبی ژنتیک- رقابت استعماری استفاده شده است.  کلیه شبیه­سازی­ها در نرم افزار MATLAB انجام شده و به­منظور ارزیابی روش­های ارائه شده، صحت­سنجی در هر قسمت بر روی سیستم تست استاندارد IEEE  با تعداد شین 69 صورت پذیرفته است.
واژه‌های کلیدی: جایابی بهینه، خودروهای برقی، ایستگاه های شارژ، برنامه پاسخگویی بار، الگوریتم های فرا ابتکاری
متن کامل [PDF 836 kb]   (1150 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: برق و کامپیوتر
دریافت: 1399/7/28 | پذیرش: 1400/4/19 | انتشار: 1400/6/20
فهرست منابع
1. [1] Canale, Laura, et al. "An Overview on Functional Integration of Hybrid Renewable Energy Systems in Multi-Energy Buildings." Energies 14.4 (2021): 1078. [DOI:10.3390/en14041078]
2. [2] M. Zand, M. A. Nasab, A. Hatami, M. Kargar and H. R. Chamorro, "Using Adaptive Fuzzy Logic for Intelligent Energy Management in Hybrid Vehicles," 2020 28th ICEE, , pp. 1-7, doi: 10.1109/ICEE50131.2020.9260941. [DOI:10.1109/ICEE50131.2020.9260941]
3. [3] Hamed Ahmadi-Nezamabad, et al.. "Multi-objective optimization based robust scheduling of electric vehicles aggregator." Sustainable Cities and Society vol. 47,101494, 2019. [DOI:10.1016/j.scs.2019.101494]
4. [4] Ahmadi, S., Arabani, H.P., Haghighi, D.A., Guerrero, J.M., Ashgevari, Y. and Akbarimajd, A., "Optimal use of vehicle-to-grid technology to modify the load profile of the distribution system", Journal of Energy Storage, Vol. 31, p.101627,2020. [DOI:10.1016/j.est.2020.101627]
5. [5] Solanke, T.U., Ramachandaramurthy, V.K., Yong, J.Y., Pasupuleti, J., Kasinathan, P. and Rajagopalan, A., "A review of strategic charging-discharging control of grid-connected electric vehicles", Journal of Energy Storage, Vol. 28, p.101193, 2020. [DOI:10.1016/j.est.2020.101193]
6. [6] Nasri, Shohreh, et al, Maximum Power Point Tracking of Photovoltaic Renewable Energy System Using a New Method Based on Turbulent Flow of Water-based Optimization (TFWO) Under Partial Shading Conditions. 978-981-336-456-1
7. [7] Jannati, J. and Nazarpour, D., "Multi-objective scheduling of electric vehicles intelligent parking lot in the presence of hydrogen storage system under peak load management", Energy, Vol. 163, pp.338-350, 2018. [DOI:10.1016/j.energy.2018.08.098]
8. [8] Fathy, A. and Abdelaziz, A.Y., "Competition over resource optimization algorithm for optimal allocating and sizing parking lots in radial distribution network", Journal of Cleaner Production, p.121397, 2020. [DOI:10.1016/j.jclepro.2020.121397]
9. [9] Ghasemi M, et al. (2020). An Efficient Modified HPSO-TVAC-Based Dynamic Economic Dispatch of Generating Units, Electric Power Components and Systems doi.org/10.1080/15325008.2020.1731876
10. [10] Zand M, et. al "Robust Speed Control for Induction Motor Drives Using STSM Control",12th Annual power Electronic Drive Systems, & Technologies Conference (PEDSTC2021). IEEE Index [DOI:10.1109/PEDSTC52094.2021.9405912]
11. [11] Shamshirband, M., Salehi, J. and Gazijahani, F.S., " Look-ahead risk-averse power scheduling of heterogeneous electric vehicles aggregations enabling V2G and G2V systems based on information gap decision theory", Electric Power Systems Research, Vol. 173, pp.56-70,2019. [DOI:10.1016/j.epsr.2019.04.018]
12. [12] Rohani A, et al, "Three-phase amplitude adaptive notch filter control design of DSTATCOM under unbalanced/distorted utility voltage conditions," Journal of Intelligent & Fuzzy Systems, , 2020, 10.3233/JIFS-201667 [DOI:10.3233/JIFS-181521]
13. [13] Lilia Tightiz, Morteza Azimi Nasab, Hyosik Yang, Abdoljalil Addeh, An intelligent system based on optimized ANFIS and association rules for power transformer fault diagnosis, ISA Transactions, Volume 103, 2020, Pages 63-74,ISSN 0019-0578, https://doi.org/10.1016/j.isatra.2020.03.022 [DOI:10.1016/j.isatra.2020.03.022.]
14. [14] Zheng, Y., Niu, S., Shang, Y., Shao, Z. and Jian, L., "Integrating plug-in electric vehicles into power grids: A comprehensive review on power interaction mode, scheduling methodology and mathematical foundation", Renewable and Sustainable Energy Reviews, Vol. 112, pp.424-439, 2019. [DOI:10.1016/j.rser.2019.05.059]
15. [15] Mouli, G.C., Bauer, P. and Zeman, M., " System design for a solar powered electric vehicle charging station for workplaces", Applied Energy, Vol. 168, pp.434-443, 2016. [DOI:10.1016/j.apenergy.2016.01.110]
16. [16] Zand M, , et al "A Hybrid Scheme for Fault Locating in Transmission Lines Compensated by the Thyristor-Controlled Series Capacitors", IPAPS, 2021. IEEE Index [DOI:10.1109/IPAPS52181.2020.9375626]
17. [17] . Zand, M. A. Nasab, O. Neghabi, M. Khalili and A. Goli, "Fault locating transmission lines with thyristor-controlled series capacitors By fuzzy logic method," 2020 14th International Conference on Protection and Automation of Power Systems (IPAPS), Tehran, Iran, 2019, pp. 62-70, doi: 10.1109/IPAPS49326.2019.9069389. [DOI:10.1109/IPAPS49326.2019.9069389]
18. [18] Hafez, O. and Bhattacharya, K., "Optimal design of electric vehicle charging stations considering various energy resources", Renewable energy, Vol. 107, pp.576-589, 2017. [DOI:10.1016/j.renene.2017.01.066]
19. [19] Tabatabaee, S., Mortazavi, S.S. and Niknam, T., "Stochastic scheduling of local distribution systems considering high penetration of plug-in electric vehicles and renewable energy sources", Energy, Vol. 121, pp.480-490, 2017.. [DOI:10.1016/j.energy.2016.12.115]
20. [20] Jiang, X., Wang, J., Han, Y. and Zhao, Q., "Coordination dispatch of electric vehicles charging/discharging and renewable energy resources power in microgrid", Procedia Computer Science, Vol. 107, No. 4, pp.157-163, 2017. [DOI:10.1016/j.procs.2017.03.072]
21. [21] Rahmani-andebili, M., "Modeling nonlinear incentive-based and price-based demand response programs and implementing on real power markets", Electric Power Systems Research, Vol. 132, pp.115-124, 2016. [DOI:10.1016/j.epsr.2015.11.006]
22. [22] Moradi, M.H., Abedini, M., Tousi, S.R. and Hosseinian, S.M., "Optimal siting and sizing of renewable energy sources and charging stations simultaneously based on Differential Evolution algorithm", International Journal of Electrical Power & Energy Systems, Vol. 73, pp.1015-1024, 2015. [DOI:10.1016/j.ijepes.2015.06.029]
23. [23] Kühnbach, Matthias, Anke Bekk, and Anke Weidlich. "Prepared for regional self-supply? On the regional fit of electricity demand and supply in Germany." Energy Strategy Reviews 34 (2021): 100609. [DOI:10.1016/j.esr.2020.100609]
24. [24] Chondrogiannis, Stamatios, et al. "Power system flexibility: A methodological analytical framework based on unit commitment and economic dispatch modelling." Mathematical Modelling of Contemporary Electricity Markets. Academic Press, 2021. 127-156. [DOI:10.1016/B978-0-12-821838-9.00008-6]
25. [25] Basu, M. "Heat and power generation augmentation planning of isolated microgrid." Energy 223 (2021): 120062. [DOI:10.1016/j.energy.2021.120062]
26. [26] Alismail, F., M. A. Abdulgalil, and M. Khalid. "Optimal Coordinated Planning of Energy Storage and Tie-Lines to Boost Flexibility with High Wind Power Integration. Sustainability 2021, 13, 2526." (2021). [DOI:10.3390/su13052526]
27. [27] Parsa, Navid, Bahman Bahmani-Firouzi, and Taher Niknam. "A social-economic-technical framework for reinforcing the automated distribution systems considering optimal switching and plug-in hybrid electric vehicles." Energy 220 (2021): 119703. [DOI:10.1016/j.energy.2020.119703]
28. [28] Lugovoy, Oleg, et al. "Feasibility study of China's electric power sector transition to zero emissions by 2050." Energy Economics (2021): 105176. [DOI:10.1016/j.eneco.2021.105176]
29. [29] Alshaalan, Abdullah. "Basic Concepts of Electric Power System Planning: Contracting for Reliability and Cost Effectiveness." Innovative and Agile Contracting for Digital Transformation and Industry 4.0. IGI Global, 2021. 306-325. [DOI:10.4018/978-1-7998-4501-0.ch016]
30. [30] Canale, Laura, et al. "An Overview on Functional Integration of Hybrid Renewable Energy Systems in Multi-Energy Buildings." Energies 14.4 (2021): 1078. [DOI:10.3390/en14041078]
31. [31] Chondrogiannis, Stamatios, et al. "Power system flexibility: A methodological analytical framework based on unit commitment and economic dispatch modelling." Mathematical Modelling of Contemporary Electricity Markets. Academic Press, 2021. 127-156. [DOI:10.1016/B978-0-12-821838-9.00008-6]


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

ahmadi M, hosseini S H, farsadi M. Optimal location and operation planning of charging and discharging stations of electric vehicles using metaheuristic algorithms. ieijqp 2021; 10 (3) :1-13
URL: http://ieijqp.ir/article-1-780-fa.html

احمدی منیره، حسینی سیدحسین، فرسادی مرتضی. جایابی و برنامه ریزی بهره برداری بهینه ایستگاه های شارژ و دشارژ خودروهای برقی با کمک الگوریتم های فراابتکاری. نشریه کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران. 1400; 10 (3) :1-13

URL: http://ieijqp.ir/article-1-780-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 10، شماره 3 - ( 7-1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه علمی- پژوهشی کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران Iranian Electric Industry Journal of Quality and Productivity
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4645