[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
صاحب امتیاز::
درباره انجمن::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
cope::
metrics::
تعارض منافع::
::
پایگاه های نمایه کننده
..
DOI
کلیک کنید
..
DOR

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 12، شماره 1 - ( 2-1402 ) ::
جلد 12 شماره 1 صفحات 21-11 برگشت به فهرست نسخه ها
مکان‌یابی خطاهای دوفاز در ریز‌شبکه‌ها با حضور خودرو برقی و استفاده از مدل گسترده خط
محمد دیسی1 ، محمود حسینی علی‌آبادی1 ، شهرام جوادی* 1، حسن میارنعیمی1
1- دانشکده فنی مهندسی- واحد تهران مرکز - دانشگاه آزاد اسلامی –تهران- ایران
چکیده:   (1974 مشاهده)

امروزه استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر در شبکه‌های هوشمند و ریز‌شبکه‌ها به‌منظور کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی و افزایش کارایی شبکه رو به افزایش است. مشابه تمام دستگاه‌های شبکه برق، ریز‌شبکه‌ها نیز تحت خطاهای گذرا و ماندگار مانند اتصال کوتاه قرار دارند. این خطاها منجر به کاهش قابلیت اطمینان، نارضایتی مصرف‌کننده‌ها و تحمیل خسارت‌های مالی به شرکت‌های برق می‌شود. برای تعیین دقیق، خودکار و اقتصادی یافتن محل خطا، برای ایجاد ثبات و ترمیم بخش آسیب‌دیده شبکه، یک روش دقیق و خودکار مکان‌یابی خطا موردنیاز است. با توجه به قابلیت رویت‌پذیری در ریزشبکه‌ها، می‌توان مکان خطا را بر اساس داده‌های ولتاژ و جریان در دو پایانه انجام داد. بر این اساس، در این مقاله یک روش تعیین فاصله و بخش خطا در ریزشبکه‌های جزیره‌ای و متصل به شبکه پیشنهاد شده است. روش پیشنهادی با استفاده از مدل گسترده خط و بر اساس اطلاعات ولتاژ و جریان دو سمت هر بخش، مکان خطاهای دوفاز را با در نظر گرفتن انرژی‌های تجدید پذیر و خودرو برقی محاسبه می‌کند. این روش به مدل خودرو برقی و منابع تولید پراکنده حساس نیست و فقط از داده‌های کمتر از نیمی از چرخه برای اجرای الگوریتم استفاده می‌کند. عملکرد روش پیشنهادی با کمک یک ریز‌شبکه 9 شینه در نرم‌افزار متلب بررسی شده است. تأثیر تغییرات در پارامترهای خط، مکان‌های مختلف خطا، مقاومت‌ها و زاویه‌های شروع خطا، حالت‌های مختلف عملکرد منابع تولید پراکنده و خطاهای اندازه‌گیری موردمطالعه قرارگرفته و نتایج تائید می‌کند که روش پیشنهادی از دقت بالایی برخوردار است.

واژه‌های کلیدی: ریز شبکه، مکان‌یابی خطا، خودرو برقی، مدل گسترده خط
متن کامل [PDF 2329 kb]   (348 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/2/16 | پذیرش: 1401/3/10 | انتشار: 1402/2/10
فهرست منابع
1. Wang, Y., Sheikh, O., Hu, B., Chu, C.-C., & Gadh, R. (2014). Integration of V2H/V2G hybrid system for demand response in distribution network. Paper presented at the 2014 IEEE International Conference on Smart Grid Communications (SmartGridComm). [DOI:10.1109/SmartGridComm.2014.7007748]
2. Katić, V. A., Aleksandar, M., Dumnić, B. P., & Popadić, B. P. (2019). Impact of V2G operation of electric vehicle chargers on distribution grid during voltage dips. Paper presented at the IEEE EUROCON 2019-18th International Conference on Smart Technologies. [DOI:10.1109/EUROCON.2019.8861904]
3. Mazumder, M., & Debbarma, S. (2020). EV Charging Stations With a Provision of V2G and Voltage Support in a Distribution Network. IEEE Systems Journal, 15(1), 662-671. [DOI:10.1109/JSYST.2020.3002769]
4. Lu, J., & Hossain, J. (2015). Vehicle-to-grid: linking electric vehicles to the smart grid: Institution of Engineering and Technology. [DOI:10.1049/PBPO079E]
5. Dashti, R., Daisy, M., Mirshekali, H., Shaker, H. R., & Aliabadi, M. H. (2021). A Survey of Fault Prediction and Location Methods in Electrical Energy Distribution Networks. Measurement, 109947. [DOI:10.1016/j.measurement.2021.109947]
6. Orozco-Henao, C., Mora-Florez, J., Marín-Quintero, J., Velez, J. C., Da Silva, M., & Perez-Londoño, S. (2019). Fault Location System for Active Distribution Networks. Paper presented at the 2019 IEEE PES Innovative Smart Grid Technologies Conference-Latin America [DOI:10.1109/ISGT-LA.2019.8895375]
7. Hassani, H., Razavi-Far, R., & Saif, M. (2020). Fault location in smart grids through multicriteria analysis of group decision support systems. IEEE Transactions on Industrial Informatics, 16(12), 7318-7327. [DOI:10.1109/TII.2020.2977980]
8. Liang, R., Peng, N., Zhou, L., Meng, X., Hu, Y., Shen, Y., & Xue, X. (2019). Fault location method in power network by applying accurate information of arrival time differences of modal traveling waves. IEEE Transactions on Industrial Informatics, 16(5), 3124-3132. [DOI:10.1109/TII.2019.2903267]
9. Dashti, R., Ghasemi, M., & Daisy, M. (2018). Fault location in power distribution network with presence of distributed generation resources using impedance based method and applying π line model. Energy, 159, 344-360. [DOI:10.1016/j.energy.2018.06.111]
10. Naidu, O., & Pradhan, A. K. (2020). Precise Traveling Wave-Based Transmission Line Fault Location Method Using Single-Ended Data. IEEE Transactions on Industrial Informatics, 17(8), 5197-5207. [DOI:10.1109/TII.2020.3027584]
11. Daisy, M., & Dashti, R. (2016). Single phase fault location in electrical distribution feeder using hybrid method. Energy, 103, 356-368. [DOI:10.1016/j.energy.2016.02.097]
12. Chen, R., Lin, T., Bi, R., & Xu, X. (2017). Novel strategy for accurate locating of voltage sag sources in smart distribution networks with inverter-interfaced distributed generators. Energies, 10(11), 1885. [DOI:10.3390/en10111885]
13. Gabr, M. A., Ibrahim, D. K., Ahmed, E. S., & Gilany, M. I. (2017). A new impedance-based fault location scheme for overhead unbalanced radial distribution networks. Electric power systems research, 142, 153-162. [DOI:10.1016/j.epsr.2016.09.015]
14. Gord, E., Dashti, R., Najafi, M., & Shaker, H. R. (2019). Real fault section estimation in electrical distribution networks based on the fault frequency component analysis. Energies, 12(6), 1145. [DOI:10.3390/en12061145]
15. Aboshady, F., Thomas, D. W., & Sumner, M. (2019). A wideband single end fault location scheme for active untransposed distribution systems. IEEE Transactions on smart grid, 11(3), 2115-2124. [DOI:10.1109/TSG.2019.2947870]
16. Mirshekali, H., Dashti, R., Keshavarz, A., Torabi, A. J., & Shaker, H. R. (2020). A novel fault location methodology for smart distribution networks. IEEE Transactions on smart grid, 12(2), 1277-1288. [DOI:10.1109/TSG.2020.3031400]
17. Stevenson, W. D. (1975). Element of Power System. Analysis, Second Edition, McGraw H, 111.
18. Dashti, R., Daisy, M., & Aliabadi, M. H. (2021). Healthy and faulty mode detection in power distribution networks based on park transformation. Electric power systems research, 191, 106867. [DOI:10.1016/j.epsr.2020.106867]
19. Dashti, R., Daisy, M., Javadi, S., & Aliabadi, M. H. (2021). Proposing a new method to improve the longitudinal differential relay performance using the Clarke transformation: Theory, simulation, and experiment. Measurement, 168, 108450. [DOI:10.1016/j.measurement.2020.108450]
20. Zhu, Y., & Tomsovic, K. (2002). Development of models for analyzing the load-following performance of microturbines and fuel cells. Electric power systems research, 62(1), 1-11. [DOI:10.1016/S0378-7796(02)00033-0]
21. Gholami, M., Abbaspour, A., Moeini-Aghtaie, M., Fotuhi-Firuzabad, M., & Lehtonen, M. (2019). Detecting the location of short-circuit faults in active distribution network using PMU-based state estimation. IEEE Transactions on smart grid, 11(2), 1396-1406. [DOI:10.1109/TSG.2019.2937944]
22. Bretas, A., Orozco-Henao, C., Marín-Quintero, J.. (2021). Microgrids physics model-based fault location formulation: Analytic-based distributed energy resources effect compensation. Electric power systems research, 195, 107178. [DOI:10.1016/j.epsr.2021.107178]
23. Ganivada, P. K., & Jena, P. (2021). A Fault Location Identification Technique for Active Distribution System. IEEE Transactions on Industrial Informatics. [DOI:10.1109/TII.2021.3103543]
24. Bahmanyar, A., & Jamali, S. (2017). Fault location in active distribution networks using non-synchronized measurements. International Journal of Electrical Power & Energy Systems, 93, 451-458. [DOI:10.1016/j.ijepes.2017.06.018]
25. Duan, J., Zhang, K., & Cheng, L. (2015). A novel method of fault location for single-phase microgrids. IEEE Transactions on smart grid, 7(2), 915-925. [DOI:10.1109/TSG.2015.2480065]
26. غفارزاده، اکبری،"مروری برروش‌های مکان‌یابی خطا درسیستم‌های توزیع برق"، هشتمین کنفرانس تخصصی حفاظت و کنترل سیستم‌های قدرت، تهران، 1392.
27. Dashti, R., & Sadeh, J. (2014). Accuracy improvement of impedance‐based fault location method for power distribution network using distributed‐parameter line model. International Transactions on Electrical Energy Systems, 24(3), 318-334. [DOI:10.1002/etep.1690]
28. دیسی، دشتی،"مکان‌یابی خطا در شبکه‌های توزیع با استفاده از ترکیب روش امپدانسی و فرورفتگی ولتاژ"، مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران - الف مهندسی برق، دوره 15، شماره 1، صفحه 12-20، بهار 1396
29. دشتی، دیسی، جوادی،"مکان‌یابی خطای تک فاز به روش امپدانسی با بهره‌گیری از روش‌های شناسایی الگو"، کیفیت و بهره وری در صنعت برق ایران, دوره 7، شماره 2 (پیاپی 14)، صفحه 11-19، پاییز و زمستان 1397


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Daisy M, Hosseini Aliabadi M, javadi S, meyar naimi H. Double phase fault location in microgrids with the presence of electric vehicles and Distributed parameters line model. ieijqp 2023; 12 (1) :11-21
URL: http://ieijqp.ir/article-1-900-fa.html

دیسی محمد، حسینی علی‌آبادی محمود، جوادی شهرام، میارنعیمی حسن. مکان‌یابی خطاهای دوفاز در ریز‌شبکه‌ها با حضور خودرو برقی و استفاده از مدل گسترده خط. نشریه کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران. 1402; 12 (1) :11-21

URL: http://ieijqp.ir/article-1-900-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 12، شماره 1 - ( 2-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه علمی- پژوهشی کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران Iranian Electric Industry Journal of Quality and Productivity
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4660