[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
صاحب امتیاز::
درباره انجمن::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
cope::
metrics::
تعارض منافع::
::
پایگاه های نمایه کننده
..
DOI
کلیک کنید
..
DOR

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 6، شماره 2 - ( 12-1396 ) ::
جلد 6 شماره 2 صفحات 85-67 برگشت به فهرست نسخه ها
مدل سازی خرده فروش در بازار ظرفیت
حسن جلیلی* 1، محمد کاظم شیخ الاسلامی2 ، محسن پارسا مقدم2
1- دانشگاه آزاد اسلامی رودهن
2- دانشگاه تربیت مدرس
چکیده:   (10366 مشاهده)

منابع مدیریت مصرف همواره به عنوان گزینه­ای مهم در برنامه­ریزی و بهره­برداری از سیستم قدرت مورد مطالعه قرار گرفته است. مطالعاتی پیرامون بکارگیری این منابع در تامین ظرفیت شبکه در برخی از سیستم­ها انجام شده و برخی از این سیستم­ها نظیر PJM در بازار ظرفیت خود از آنها به صورت محدود استفاده کرده­اند. آنچه که حائز اهمیت است اینست که ابتدا مدلی جامع از این منابع در بازار ظرفیت ارائه شده و سپس ساختاری مناسب به منظور بکارگیری آنها تعریف شود.

مشارکت کارا و پایدار منابع مدیریت مصرف در بازار ظرفیت به دلایل مدیریتی و اقتصادی تنها با حضور نهادهای تجاری نظیر خرده­فروش­ها به عنوان نمایندگان این منابع امکان­پذیر است. از اینرو ابتدا می­بایست مدلی از کالای ظرفیت این نهادها ارائه شده و سپس پارامترهای تاثیرگذار بر رفتار آنها و نحوه تعامل آنها با دو بخش بازار (بهره­بردار مستقل سیستم) و مشترکین در هر دو سمت بازار مدل­سازی شود. این مدل­سازی از یکسو سبب مشارکت سودآور خرده­فروش در بازار ظرفیت شده و از سوی دیگر منافع مشترکین و شبکه را نیز به دنبال دارد. از اینرو، در این مقاله رفتار خرده­فروش به منظور مشارکت در بازار ظرفیت به طور جامع مطالعه و مدل­سازی شده است. نتایج عددی کارایی مدل ارائه شده را نشان داده است.

واژه‌های کلیدی: بازار ظرفیت، خرده فروش، مدل سازی ظرفیت و عدم دسترس پذیری
متن کامل [PDF 1947 kb]   (1871 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1396/4/11 | پذیرش: 1396/8/30 | انتشار: 1396/12/16
فهرست منابع
1. منبع فارسی ندارد


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Jalili H, Sheikh-El-Eslami M K, Parsa Moghaddam M. Retailer's modeling in capacity market. ieijqp 2018; 6 (2) :67-85
URL: http://ieijqp.ir/article-1-447-fa.html

جلیلی حسن، شیخ الاسلامی محمد کاظم، پارسا مقدم محسن. مدل سازی خرده فروش در بازار ظرفیت. نشریه کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران. 1396; 6 (2) :67-85

URL: http://ieijqp.ir/article-1-447-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 6، شماره 2 - ( 12-1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه علمی- پژوهشی کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران Iranian Electric Industry Journal of Quality and Productivity
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4645