[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
صاحب امتیاز::
درباره انجمن::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
cope::
metrics::
تعارض منافع::
::
پایگاه های نمایه کننده
..
DOI
کلیک کنید
..
DOR

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 7، شماره 2 - ( 12-1397 ) ::
جلد 7 شماره 2 صفحات 10-1 برگشت به فهرست نسخه ها
انتخاب محدوده پارکینگ و برنامه‌ریزی شارژ و دشارژ خودروهای الکتریکی با هدف بیش‌ترین سودرسانی در کمترین تلفات شبکه با حضور بارهای مهم
مهدی تورانی*
دانشگاه بیرجند
چکیده:   (3939 مشاهده)
خودروهای الکتریکی از فن‌آوری‌های مهمی هستند که در بستر شبکه هوشمند، امکان استفاده از آن‌ها به‌صورت مطلوب فراهم آمده است. این خودروها می‌توانند منشأ بسیاری خدمات برای شبکه باشند. برای ایجاد مطلوبیت در صاحبان خودروها جهت مشارکت در طرح‌های پیشنهادی شرکت برق، بایستی شرایط و جذابیت کافی به وجود آورده شود. ازجمله این شرایط سودرسانی اقتصادی است. از طرفی دیگر به خاطر انتقال خودروها به پارکینگ مخصوص، مسافت پیموده شده خودروها تا این پارکینگ‌ها باید تا حد امکان کاهش یابد. در سمت شرکت برق نیز، برنامه‌ریزی شارژ و دشارژ باید به نحوی باشد که اهداف شبکه تأمین شود. این برنامه‌ریزی تابع خودروهای موجود در هر پارکینگ است. از همین رو، در این مقاله با استفاده از محدوده بندی بهینه مراجعه خودروها به هر پارکینگ و نیز برنامه‌ریزی شارژ و دشارژ خودروها، به افزایش سودرسانی به صاحبان خودرو و شرکت، با کمترین تلفات ممکن و کاهش مسافت پیموده شده خودروها تا پارکینگ پرداخته می‌شود. در ادامه با توجه به حساسیت ویژه و اهمیت بارهای مهم مانند مرکز اقتصادی، درمانی و یا امنیتی، تأثیر مکان این نوع بارها بر محدوده بندی پارکینگ و برنامه ریزی شارژ و دشارژ خودروها بررسی می‌گردد.
واژه‌های کلیدی: بارهای مهم، سودرسانی اقتصادی، خودروهای الکتریکی، کاهش خاموشی بارهای مهم، کاهش مسافت پیموده شده تا پارکینگ، محدوده پارکینگ
متن کامل [PDF 921 kb]   (855 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: برق و کامپیوتر
دریافت: 1396/12/23 | پذیرش: 1397/9/17 | انتشار: 1397/12/6
فهرست منابع
1. [7] محمدرضا آقاابراهیمی، حسین طاهریان، محمدمهدی قاسمی پور، " برنامه‌ریزی شارژ و دشارژ خودروهای الکتریکی در پارکینگ بر اساس بار پیش بینی شده در محیط حساس به قیمت شبکه‌های هوشمند"، نشریه کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران، جلد 3، شماره 6، صفحه 19-11، پاییز و زمستان 93.
2. [10] مهدی تورانی، محمدرضا آقاابراهیمی، حمیدرضا نجفی، " برنامه‌ریزی محدوده پارکینگ خودروهای الکتریکی و شارژ و دشارژ آن به‌منظور بهبود قابلیت‌اطمینان در شبکه‌های هوشمند"، نشریه مهندسی برق دانشگاه تبریز، جلد 47، شماره 2، تابستان 96.
3. [12] مهدی تورانی، " بهینه‌سازی مکان و ظرفیت خودروهای الکتریکی در حضور بارهای مهم"، ششمین کنفرانس انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید پراکنده ایران، دانشگاه شهید مدنی، تبریز، اسفند 96.


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Tourani M. Scheduling of Charging and Discharging Electric Vehicles and Selection of Parking Area with the aim of Maximizing the Profitability at the Lowest Network Losses with the presence of Important Loads. ieijqp 2019; 7 (2) :1-10
URL: http://ieijqp.ir/article-1-514-fa.html

تورانی مهدی. انتخاب محدوده پارکینگ و برنامه‌ریزی شارژ و دشارژ خودروهای الکتریکی با هدف بیش‌ترین سودرسانی در کمترین تلفات شبکه با حضور بارهای مهم. نشریه کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران. 1397; 7 (2) :1-10

URL: http://ieijqp.ir/article-1-514-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 7، شماره 2 - ( 12-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه علمی- پژوهشی کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران Iranian Electric Industry Journal of Quality and Productivity
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4645