OTHERS_CITABLE
انشعاب توان از سیم گارد خط انتقال هوایی برای تغذیه سایت مخابراتی
چکیده- زمانی که یک سایت مخابراتی در یک منطقهی دوردست و در نزدیکی یک خط انتقال هوایی احداث شده باشد، میتوان برق مورد نیاز سایت مخابراتی را از ولتاژ القا شده بر روی سیم گارد تأمین کرد. در بسیاری از شرایط امکان احداث شبکه توزیع در یک محل وجود نداشته و یا ساخت یک پست توزیع جدید برای مصارف کم مقرون بهصرفه نمیباشد. در این مقاله فرض بر این است که یک سایت مخابراتی با توان مصرفی کم در مسیر یک خط انتقال هوایی 400kV وجود دارد. در این صورت میتوان یکی از سیمهای گارد را به طول مشخصی از بدنه دکل (زمین) جدا کرده و با القای الکترومغناطیسی ناشی از هادیهای فاز که بر روی سیم گارد میشود، میتوان از این ولتاژ برای تأمین توان سایت مخابراتی استفاده کرد. ولتاژ موردنیاز سایتهای مخابراتی باید ثابت بوده و نسبت به شرایط مختلف مانند خطاها و کلیدزنی حساسیت کمی داشته باشند. لذا باید یک تنظیمکننده ولتاژ مناسب برای تنظیم ولتاژ استفاده شود. در این مقاله از یک تنظیمکننده به نام IVACE (سلف خود متغیر) استفاده شده است. برای شبیهسازی از نرمافزار EMTP-RV که حالت گذرا را با دقت بالایی شبیهسازی میکند، استفاده شده است.
http://ieijqp.ir/article-1-389-fa.pdf
2018-03-07
1
10
خط انتقال هوایی
القای ولتاژ
سیم گارد
سایت مخابراتی
تنظیم کننده .IVACE
Tapping Power from Overhead Guard Wire to Supply Telecommunication Site
Abstract: Sometimes, high-voltage transmission lines passes from an area that there is impossible to build a distribution network, or building a substation is not cost-effective in that location. In this paper, a novel system is proposed that can be delivered the power via the overhead guard wire. The case study is a 400kV high-voltage transmission line with a Telecommunication site with low power consumption. In this proposed system, the electromagnetic induction of voltage of phase conductors on overhead guard wires is used to generate the power. In this case, one of the guard wires can be detached from the ground to use this induced voltage as a voltage source for feeding the loads. Since load voltage should remain relatively stable, an Inductance Variable Auto-Controle´e a` Entrefers (IVACE) regulator is used for this purpose. Different contingency conditions such as switching and short circuit are applied to evaluate the performance of the IVACE regulator. Simulations are carried out using Electromagnetic Transients Program (EMTP) software. Also, the impacts of the length of the detached overhead guard wires from the ground are investigated on the induced voltage. Moreover, the effect of the switching and short circuit on the output voltage is tested in the absence and presence of the regulator. The robustness and effectiveness of the proposed approach is verified through simulation study.
http://ieijqp.ir/article-1-389-en.pdf
2018-03-07
1
10
Overhead Line
Voltage Induction
Guard Wire
Telecommunication Site
IVACE Regulator.
hamid.radmanesh@aut.ac.ir
1
AUTHOR
meysam.bayat302@gmail.com
2
AUTHOR
ab_karami@zu.ac.ir
3
AUTHOR
OTHERS_CITABLE
ارائه یک مدل احتمالاتی برای جایابی بهینه ایستگاههای شارژ سریع خودرو الکتریکی
برنامهریزی و احداث ایستگاههای شارژ از جنبههای مهم گسترش توسعه خودروهای الکتریکی بهشمار میروند. باتوجه به تاثیر متقابل شبکه قدرت و صنایع حملونقل، طراحی ایستگاههای شارژ سریع، مستلزم درنظر گرفتن روشمند مسائل مرتبط با آن، از جمله ویژگیهای شبکه ترافیک، تقاضای شارژ و محدودیتهای شبکه الکتریکی میباشد. هدف از مقاله حاضر، تعیین مکان و ظرفیت بهینه ایستگاههای شارژ سریع در شبکه توزیع با درنظر گرفتن عدمقطعیتها میباشد. در ابتدا، بهمنظور تعیین تقاضای شارژ خودروها، مدل تصادفی مبتنی بر نظریه صف و مدل تخصیص ترافیک بر مبنای تعادل کاربر توسعه داده شده است. سپس، هزینه سالانه تجهیزات و تلفات انرژی در چارچوب برنامهریزی با قیدهای تصادفی کمینه شده است. جنبههای احتمالاتی مسئله با استفاده از روش برآورد نقطهای بههمراه سری گرام-شارلیه حل شده است. علاوه بر این، مدلهای غلبه احتمالاتی بهمنظور تصمیمگیری در شرایط عدم اطمینان معرفی شده است. جهت نشان دادن کارایی رویکرد پیشنهادی، نتایج برنامهریزی بر روی هر دو شبکه توزیع و ترافیک نشان داده شده است. نتایج حاصل، نشاندهنده آن است که، برآورد نادرست عدمقطعیتها در روش قطعی ممکن است به یک راهحل ناشدنی با نقض محدودیتهای سیستم منجر گردد. بعلاوه، روشهای غلبه احتمالاتی با درنظر گرفتن تاثیر عدمقطعیتها بر شاخصهای تصمیمگیری و ارائه مجموعه طرحهای نامغلوب از نظر ریسک و هزینه، سرمایهگذار را در امر تصمیمگیری یاری میکنند.
http://ieijqp.ir/article-1-400-fa.pdf
2018-03-07
11
24
ایستگاه شارژ سریع
نظریه صف
تخصیص ترافیک
قیود تصادفی
برآورد نقطهای
غلبه احتمالاتی.
A Probabilistic Model for Optimal Electric Vehicle Fast Charging Stations Allocation
Planning and construction of charging station are important aspect of promoting the development of electric vehicle. Considering the interactions between power and transportation industries, charging station planning require a systematic consideration of relevant issues including: traffic network characterizes, charging demand and electric network constraint.
The scope of this study is optimal sitting and sizing of fast charging stations in distribution network considering uncertainties. Firstly, a stochastic model based on queueing theory and user equilibrium based traffic assignment model is developed for electric vehicle charging demand. Then, annual cost of investment and energy losses is minimized under chance constrained framework. The probabilistic aspect of problem are solved using point estimation method and Gram-Charlier expansion. In Addition, to consider uncertainties in final decision making, probabilistic dominance models are introduced. Finally, planning result of coupled distribution and traffic systems are presented to illustrate the performance of the proposed approach.
http://ieijqp.ir/article-1-400-en.pdf
2018-03-07
11
24
Fast charging station
queueing theory
traffic assignment
chance constraint
point estimation
probabilistic dominance
Raziye
Aghapour
r.aghapour@ace.sbu.ac.ir
1
Faculty of Electrical Engineering, University of Shahid Beheshti, Abbaspour School of Engineering, Tehran
AUTHOR
Mohammad Sadegh
Sepasian
m_sepasian@sbu.ac.ir
2
Faculty of Electrical Engineering, University of Shahid Beheshti, Abbaspour School of Engineering, Tehran
AUTHOR
OTHERS_CITABLE
تاثیر مدلسازی دینامیکی بار بر پایداری شبکه و تخمین پارامترهای مدل دینامیکی با فیلتر کالمن بدون دنباله
سیستمهای قدرت بطور پیوسته در معرض اختلالات کوچک یا بزرگ قرار دارند. وقوع اختلال در سیستم قدرت باعث تحریک مودهای سیستم از جمله مودهای الکترومکانیکی شده و در نتیجه کمیتهای سیستم دچار نوسانات گذرا میشوند. برای بررسی این پدیدهها مدلسازی دقیق تمامی تجهیزات سیستم از جمله بارها دارای اهمیت فراوانی است. در این مقاله ابتدا اهمیت و تأثیر انواع مدلهای بار بر روی پایداری زاویه بار یک شبکه قدرت نمونه مورد بررسی قرار میگیرد. با مطالعه انواع مدلهای بار نشان داده خواهد شد که مدلسازی دینامیکی بار بر پایداری سیستم تاثیر گذار است. سپس با انتخاب بهترین مدل دینامیکی و استفاده از فیلتر کالمن بدون دنباله (UKF) پارامترهای مدل با استفاده از روش "بازخوانی رخداد" و تزریق ولتاژ و فرکانس ایجاد شده بعد از اغتشاش به شینه مورد نظر تخمین زده میشوند.
http://ieijqp.ir/article-1-406-fa.pdf
2018-03-07
25
33
مدلسازی بار
تخمین پارامتر
مدل های بار دینامیکی
فیلتر کالمن
Effect of Dynamic Load Model on the System Stability and Estimation of Model Parameters by UKF
Power Systems are continuously exposed to large and small disturbances. Disturbances can stimulate the electrical modes of power system and produce transient oscillations in system quantities. The precise modeling of all equipment including loads is very important for power system stability analysis. In this paper, the effect and importance of different load models on the load angle stability of a typical power network are first shown. It will be shown that Dynamic load model is necessary for stability analysis. Then, the parameters of the chosen dynamic model are estimated using unscented Kalman Filter (UKF) and "Event Playback" method. Voltage and frequency of the busbar after occurrence of an event are injected to the bus and the parameters are estimated.
http://ieijqp.ir/article-1-406-en.pdf
2018-03-07
25
33
Load Modeling
Parameter Estimation
Dynamic Load Models
Unscented Kalman Filter
Aref
Doroudi
doroudi@shahed.ac.ir
1
Shahed
AUTHOR
hanie
Noori
noori.h2020@gmail.com
2
Shahed
AUTHOR
OTHERS_CITABLE
بهبود قابلیت گذر از خطای توربین بادی دارای ژنراتور القایی تغذیه دوگانه در ریز شبکه
استفاده از توربینهای بادی دارای ژنراتور القایی تغذیه دوگانه (DFIG) در شبکههای توزیع روزبروز در حال افزایش است. علاوه بر مزایای متنوع این نوع ژنراتورها مانند کنترل ساده و هزینه پایین و قابلیت کار در سرعتهای مختلف باد، این نوع ژنراتورها به افت ولتاژ شبکه حساس بوده و در صورت بروز خطا در شبکه، جریان روتور افزایش یافته و می تواند منجر به آسیب مبدلهای الکترونیک قدرت بکار رفته در آن شود. همچنین اضافه ولتاژ ناشی از خروج ناگهانی بار، ورود بانک خازنی و خطاهای نامتقارن نیز میتواند منجر به آسیب مبدلهای بکار رفته در DFIG گردد. با توجه به لزوم رعایت الزامات شبکه، در این مقاله روش جدیدی برای بهبود قابلیت گذر از خطای DFIG شامل بهبود همزمان قابلیت گذر از افت ولتاژ (LVRT) و بهبود قابلیت گذر از اضافه ولتاژ (HVRT) با استفاده از ذخیره ساز مغناطیسی ابررسانا (SMES) و محدود کننده جریان خطای ابررسانا (SFCL) در ریز شبکه در حالت متصل به شبکه ارائه شده است. شبیه سازی در نرم افزار PSCAD انجام شده و نتایج شبیهسازی کارایی روش پیشنهادی را در بهبود قابلیت گذر از خطای DFIG در هنگام بروز افت ولتاژ و اضافه ولتاژ در ریز شبکه در حالت متصل به شبکه نشان میدهد.
http://ieijqp.ir/article-1-410-fa.pdf
2018-03-07
34
45
ژنراتور القایی تغذیه دوگانه (DFIG)
ریز شبکه (Microgrid)
قابلیت گذر از افت ولتاژ (LVRT)
قابلیت گذر از اضافه ولتاژ (HVRT)
ذخیره ساز مغناطیسی ابررسانا (SMES)
Fault Ride through Capability Improvement of the DFIG-Based Wind Turbine in Microgrid
Using of DFIG-Based wind turbine in distribution network is increasing day by day. Despite different advantages of DFIG such as ease controllability, low cost and ability to work in different wind speeds, they are very sensitive to the grid voltage drop and when a fault occurs, the rotor current is increased and this may leads to damage the DFIG power electronics converters. Also, voltage swell caused by large loads switching off, large capacitor banks energizing and unbalanced faults may damage the DFIG converters. Dou to necessity of compliance of grid codes, a novel approach is proposed in this paper to improve the low voltage ride through (LVRT) and high voltage ride through (HVRT) capability of the DFIG in microgrid by using superconducting magnetic energy storage (SMES) and superconductive fault current limiter (SFCL), simultaneously. The simulation is carried out by using PSCAD/EMTDC software and the simulation resultsillustrate the effectiveness of proposed approach to improve fault ride through capability of DFIG in microgrid during voltage swell and voltage sag.
http://ieijqp.ir/article-1-410-en.pdf
2018-03-07
34
45
Doubly-Fed Induction Generator (DFIG)
Micro Grid
Lowvoltage Ride-Through (LVRT)
High Voltage Ride-Through (HVRT)
Arman
Safaeei
arman.safaee@gmail.com
1
Amirkabir University of Technology
AUTHOR
Seyed Hossein
Hosseinian
hosseinian@aut.ac.ir
2
Amirkabir University of Technology
AUTHOR
Hossein
Askarian Abyaneh
askarian@aut.ac.ir
3
Amirkabir University of Technology
AUTHOR
OTHERS_CITABLE
برنامهریزی احتمالی انرژی در ریزشبکه شامل خودروهای الکتریکی و منابع تجدیدپذیر
با گسترش مفهوم ریزشبکه و هوشمندسازی شبکه های الکتریکی، امروزه منابع تولید پراکنده و ذخیره کننده ها با سرعت بیشتری به سیستم قدرت اضافه می شوند. همچنین به دلیل جدی تر شدن بحث آلودگی هوا، تعداد خودروهای الکتریکی در بخش حمل و نقل رو به افزایش میباشد که این موضوع موجب اضافه شدن بار الکتریکی شبکه میگردد. با وجود زیرساختهای لازم و مدیریت صحیح، خودروهای الکتریکی مدرن می توانند برخی اوقات به عنوان یک منبع انرژی به تامین بارهای شبکه نیز کمک کنند. این مقاله با توجه به قیمت بازار انرژی، قیمت پیشنهادی توسط منابع تولید پراکنده و همچنین خودروهای الکتریکی موجود در ریزشبکه، مدیریت انرژی روز آینده را برای منابع تولید و ذخیره مورد مطالعه قرار داده است. به دلیل حضور منابع تجدیدپذیر و وجود عدم قطعیت در تولید، برنامهریزی احتمالی دو مرحلهای پیشنهاد شده است. ساختار مساله به صورت برنامه ریزی احتمالی خطی مختلط با عدد صحیح می باشد که برای یک سیستم نمونه توسط نرم افزار GAMS شبیه سازی شده است. نتایج نشان میدهند که به کمک این برنامهریزی، مدیریت ریزشبکه قادر خواهد بود تا قبل از مشخص شدن مقدار دقیق تولید منابع تجدیدپذیر برخی تصمیمات را به صورت قطعی اتخاذ نماید؛ به طوری که مجموع هزینههای بهرهبرداری مورد انتظار حداقل گردد.
http://ieijqp.ir/article-1-437-fa.pdf
2018-03-07
46
55
ریزشبکه
مدیریت انرژی
منابع تجدیدپذیر
خودروهای الکتریکی
برنامه ریزی احتمالی.
Stochastic Energy Scheduling in a Microgrid with Renewables and Electric Vehicles
The penetration level of distributed generation (DG) units in distribution system has rapidly increased in recent years. Due to the environmental concerns, interest has also grown in utilizing electric vehicles (EV) in the transportation sector, which would also result in increased electricity demand; however, modern electric vehicles can be used as energy storage units in V2G (vehicle-to-grid) operation mode. In this paper, the day-ahead energy scheduling of a microgrid consisting of a set of distributed generation units and electric vehicles has been studied. To this end, considering the uncertainty of photovoltaic outputs, a two-stage mixed-integer stochastic programming framework has been developed. The microgrid operator, using the proposed method, is able to fix some decisions optimally in a way that minimize the expected operating costs, while the accurate amount of uncertain parameters will be revealed later. The proposed day-ahead optimization has been implemented in GAMS and the results have been analyzed in a case study situation.
http://ieijqp.ir/article-1-437-en.pdf
2018-03-07
46
55
Microgrid
energy scheduling
distributed generation (DG)
electric vehicle (EV)
stochastic programming
Abolfazl
Ghasemi
a.ghasemi@ shahroodut.ac.ir
1
AUTHOR
Mahdi
Banejad
m.banejad@ shahroodut.ac.ir
2
AUTHOR
Morteza
Rahimiyan
morteza.rahimiyan@shahroodut.ac.ir
3
AUTHOR
OTHERS_CITABLE
برنامهریزی دینامیک توسعه انتقال در سیستمهای قدرت تجدید ساختار یافته با در نظر گرفتن پاسخگویی بار
تجدید ساختار و مقرراتزدایی، برنامهریزی سیستم قدرت را متحول کرده، اهداف و چالشهای جدیدی را خصوصاً در زمینه برنامهریزی توسعه انتقال (TEP) ایجاد کرده است. از طرفی رشد تقاضا و کمبود منابع انرژی و سرمایهگذاری برای گسترش سیستم قدرت باعث شده است پاسخگویی بار (DR) مورد توجه ویژهای قرار گیرد. در این مقاله برنامهریزی توسعه انتقال چند هدفه دینامیک تحت محدودیتهای قابلیت اطمینان در محیط بازار با توجه به برنامههای فروش دیماند و پیشنهادهای وابسته به قیمت در بازار روز بعد انجام میشود. نوآوریهای مقاله حاضر عبارتاند از: 1- مشارکت برنامههای فروش دیماند و پیشنهادهای وابسته به قیمت در برنامهریزی توسعه انتقال، 2- مدلسازی جدید بازار عمدهفروشی برق با مشارکت مستقیم برنامههای پاسخگویی بار و 3- یافتن مقدار بهینه مورد نیاز فروش دیماند در هر سال برای تکتک باسها که میتواند به عنوان سیگنال از جانب نهاد تنظیم بازار به تأمینکنندگان DR ارسال شود تا در برنامهریزی درازمدت آنها لحاظ گردد. الگوریتم پیشنهادی بر روی شبکه 24 باسه IEEE اجرا و مزیتهای آن از جمله کاهش هزینه سرمایهگذاری، کاهش تراکم و افزایش قابلیت اطمینان نشان داده شده است.
http://ieijqp.ir/article-1-446-fa.pdf
2018-03-07
56
66
بهینهسازی چند هدفه
برنامهریزی توسعه انتقال (TEP)
پاسخگویی بار (DR)
جستجوی هارمونd
Dynamic Transmission Expansion Planning in Re-structured Power Systems considering Demand Response
Restructuring and deregulation have changed the power system planning and have introduced new objectives and challenges, especially in the field of Transmission Expansion Planning (TEP). On the other hand, the growing demand and shortage of energy and investment resources have caused special attention to the Demand Response (DR) programs. In this paper, dynamic multi-objective transmission expansion planning is carried out under reliability constraints in the market environment and the presence of demand bidding programs and price responsive bids. The novelties of this paper include the participation of demand bidding (DB) programs and price responsive bids in transmission expansion planning, new wholesale electricity market modeling considering the direct participation of DB programs and price responsive bids and finding the optimum amount of DB programs in each year in individual buses. These data can be sent as a signal to the DR suppliers from the market regulated entity to be considered in their long term planning. The proposed algorithm is implemented on the IEEE 24-bus network and its advantages, including reducing the investment cost and congestion and increasing the reliability, are shown.
http://ieijqp.ir/article-1-446-en.pdf
2018-03-07
56
66
Multi-objective optimization
Transmission expansion planning
Demand Response
Harmony Search
Kazem
Ameli
k_ameli@birjand.ac.ir
1
University of Birjand
AUTHOR
Mohammad R.
Aghaebrahimi
aghaebrahimi@birjand.ac.i
2
University of Birjand
AUTHOR
Hamid
Falaghi
falaghi@birjand.ac.ir
3
University of Birjand
AUTHOR
OTHERS_CITABLE
مدل سازی خرده فروش در بازار ظرفیت
منابع مدیریت مصرف همواره به عنوان گزینهای مهم در برنامهریزی و بهرهبرداری از سیستم قدرت مورد مطالعه قرار گرفته است. مطالعاتی پیرامون بکارگیری این منابع در تامین ظرفیت شبکه در برخی از سیستمها انجام شده و برخی از این سیستمها نظیر PJM در بازار ظرفیت خود از آنها به صورت محدود استفاده کردهاند. آنچه که حائز اهمیت است اینست که ابتدا مدلی جامع از این منابع در بازار ظرفیت ارائه شده و سپس ساختاری مناسب به منظور بکارگیری آنها تعریف شود.
مشارکت کارا و پایدار منابع مدیریت مصرف در بازار ظرفیت به دلایل مدیریتی و اقتصادی تنها با حضور نهادهای تجاری نظیر خردهفروشها به عنوان نمایندگان این منابع امکانپذیر است. از اینرو ابتدا میبایست مدلی از کالای ظرفیت این نهادها ارائه شده و سپس پارامترهای تاثیرگذار بر رفتار آنها و نحوه تعامل آنها با دو بخش بازار (بهرهبردار مستقل سیستم) و مشترکین در هر دو سمت بازار مدلسازی شود. این مدلسازی از یکسو سبب مشارکت سودآور خردهفروش در بازار ظرفیت شده و از سوی دیگر منافع مشترکین و شبکه را نیز به دنبال دارد. از اینرو، در این مقاله رفتار خردهفروش به منظور مشارکت در بازار ظرفیت به طور جامع مطالعه و مدلسازی شده است. نتایج عددی کارایی مدل ارائه شده را نشان داده است.
http://ieijqp.ir/article-1-447-fa.pdf
2018-03-07
67
85
بازار ظرفیت
خرده فروش
مدل سازی ظرفیت و عدم دسترس پذیری
Retailer\'s modeling in capacity market
Demand side managemnt resources always were used as important options in planning and operation. Studies about them were done in some capacity markets and some others like PJM was used from these resources in their capacity markets. But, it is so important that first a study about them should be done and then a structure for using them in the capacity market shpuld be proposed.
Participation of demand side management resources in capacity market just must be done by retailers, because of economic and management reasons. So, we must develope a model from retailers' product and the ways of their business in capacity market. This modeling will have the benefits for retailers and consumers. Therefore, in this paper a model for retailers' behavior have been proposed. Numerical studies have been shown the efficiency of the model.
http://ieijqp.ir/article-1-447-en.pdf
2018-03-07
67
85
capacity market
retailer
capacity and force outage rate modeling
Hasan
Jalili
h.jalili@riau.ac.ir
1
AUTHOR
Mohammad Kazem
Sheikh-El-Eslami
aleslam@modares.ac.ir
2
AUTHOR
Mohsen
Parsa Moghaddam
parsa@modares.ac.ir
3
AUTHOR
OTHERS_CITABLE
مدیریت انرژی در ریزشبکههای چندگانه با در نظر گرفتن قیود پخش بار و پاسخگویی بار
در این مقاله، شیوه مدیریت انرژی در ریزشبکههای چندگانه با در نظر گرفتن قیود پخش بار با استفاده از یک الگوریتم ترکیبی پیشنهاد شده است. این مدیریت انرژی سهم دقیق تولید یا مصرف انرژی در واحدهای گوناگون موجود در ریزشبکههای چندگانه را مشخص میکند. روش پیشنهادی به صورت سلسله مراتبی انجام مییابد؛ به این طریق که در ابتدا هر ریزشبکه یک برنامهریزی محلی برای مشترکین و منابع تولید انرژی خود انجام میدهد و توان مازاد یا تأمین نشده آنها معین میشود. سپس، بهرهبردار مستقل سیستم توزیع، با در نظر گرفتن قیود پخش بار، میزان تبادل انرژی را معین مینماید. ذخیرهسازهای انرژی نیز به منظور حفظ تعادل میان تولید توان توسط منابع انرژی تجدیدپذیر و بار مصرفی در نظر گرفته شدهاند. همچنین، برنامه پاسخگویی بار با هدف هموار کردن منحنی بار و کاهش هزینههای بهرهبرداری مورد استفاده قرار گرفته است. در نهایت روش پیشنهادی بر روی ریزشبکههای چندگانه، با استفاده از نرمافزارهای GAMS و MATLAB شبیهسازی شده است.
http://ieijqp.ir/article-1-466-fa.pdf
2018-03-07
86
97
مدیریت انرژی
قیود پخش بار
ریزشبکههای چندگانه
توربین بادی
پنل خورشیدی
سیستم ذخیرهساز
برنامه پاسخگویی بار
Energy Management in Multi-Microgrid Systems Considering Security Constraints and Demand Response Programs
In this paper, a hybrid algorithm has been presented for energy management in multi-microgrid systems considering security constraints. The energy management system is responsible for accurately dispatching the amount of required energy among multiple microgrids and units in a muti-microgerid system. The energy management procedure is done hierarchically, in a way that each microgrid performs a local energy management, which determines surplus and shortage amounts of energy at each time interval. Accordingly, Independent System Operator (ISO), schedules the units. Each microgrid, contains a wind turbine (WT) and Photovoltaic (PV) panels as renewable and nondispatchable resources and a diesel generator as a dispatchable energy resource. Also an energy storage system (ESS) is responsible for balancing the produced and consumed energy. A demand response program (DRP) is performed through energy management system for the objective of MG load management and flattening the load curve and reducing the operation cost. Finally, the proposed approach is tested on IEEE 33-bus distribution test system, in presence of microgrids, using GAMS and MATLAB softwares. The simulation results would be presented in the final section to show the effectiveness of the proposed algorithm.
http://ieijqp.ir/article-1-466-en.pdf
2018-03-07
86
97
Energy Management
Multi-Microgrid System
Security Constraints
Renewable Energy Resources
Demand Response Programs
navid
Taghizadegan kalantari
ntaghizadegan@yahoo.com
1
Azarbaijan Shahid Madani University
AUTHOR
farid
hamzeh aghdam
f.hamzehaghdam@azaruniv.edu
2
Azarbaijan Shahid Madani University
AUTHOR
OTHERS_CITABLE
در نظر گرفتن منابع ذخیره انرژی و تولیدات پراکنده (DG) در بازیابی بار شبکه توزیع
در این مقاله یک چارچوب بازیابی بار در شبکه توزیع انرژی که شامل تولیدات پراکنده و منابع ذخیره انرژی می باشد، پیشنهاد می شود. در این چارچوب از روش برنامه ریزی پویا (DP) به عنوان ابزار بهینه سازی مساله بازیابی بار شبکه توزیع استفاده شده است. زمان و ترتیب برق دار کردن فیدرهای (بارهای) شبکه توزیع بعد از خاموشی سراسری اتفاق افتاده، به عنوان مراحل و جواب بهینه مساله بهینه سازی روش برنامه ریزی پویا در نظر گرفته می شود. روش پیشنهادی اولویت بارهای شبکه را نیز بر اساس اهمیت آن، در مساله بازیابی در نظر می گیرد. در انتها روش پیشنهادی در یک شبکه واقعی پیاده سازی شده و بر اساس نتایج به دست آمده کارآمد و عملی بودن آن استنتاج شده است.
http://ieijqp.ir/article-1-469-fa.pdf
2018-03-11
98
106
بازیابی بار
منابع ذخیره انرژی
تولیدات پراکنده
برنامه ریزی پویا و اولویت بار
Considering energy storage resources and DGs in distribution system restoration
In this paper, a load restoration framework is proposed in distribution network, which includes distributed generations and energy storage resources. In this framework, dynamic programming method (DP) has been used as a tool to optimize the distribution system restoration problem. The time and sequence of the feeders (loads) of the distribution network are considered as the optimal steps and the optimal answer to the problem of optimization of the dynamic programming method after the global outage has occurred. The proposed method considers the priority of network loads according to its importance in load restoration problem. At the end, the proposed method is implemented in a real network and its efficient and practical inference is derived from the results.
http://ieijqp.ir/article-1-469-en.pdf
2018-03-11
98
106
Load restoration
energy storage
distributed generation
dynamic programming and load priority
Shahin
Riahinia
shahinriahinia@gmail.com
1
Sharif University of Technology
AUTHOR
Ali
abbaspour
abbaspour@sharif.edu
2
Sharif University of Technology
AUTHOR
OTHERS_CITABLE
تشخیص خطا با استفاده از توالی مثبت، منفی و صفر جریان و ولتاژ نقاط مختلف ریزشبکهها با در نظر گرفتن عدم قطعیت در توپولوژی ریزشبکه
در این مقاله روش جدیدی برای تشخیص خطا در ریزشبکهها با در نظرگیری عدم قطعیت در توپولوژی آنها پیشنهاد میشود. روش پیشنهادی با استفاده از تبدیلهای موجک و S تحقق مییابد. با استفاده از این تبدیلها ویژگیهای مولفههای سهفاز و همچنین توالیهای مثبت، منفی و صفر شکلموجهای جریان و ولتاژ در نقاط مختلف شبکه که در تشخیص وقوع خطا، محل خطا، نوع خطا و فازهای درگیر موثر هستند، استخراج میشوند. به دلیل آنکه روند تشخیص خطا در روش پیشنهادی مستقل از توپولوژی ریزشبکه میباشد، لذا ویژگی بارز آن، قابلیت تشخیص در انواع مختلف حالات دینامیکی پیش آمده در ریزشبکه میباشد. برای بررسی میزان کارایی روش پیشنهادی، این روش بر روی یک ریزشبکه نمونه اعمال گردیده است. نتایج حاصل از شبیهسازی نشان میدهد که روش تشخیص خطای پیشنهادی به خوبی قابلیت تشخیص و تمییز خطاهای ماندگار رخ داده از اغتشاشات گذرای ایجاد شده در ریزشبکه را داراست. همچنین مقایسه تبدیل S و موجک در فرایند تشخیص خطا در ریزشبکهها نشان میدهد که اگرچه با استفاده از تبدیل موجک، سرعت رسیدن به تصمیم نهایی سریعتر است، اما دقت تبدیل S بویژه در ایجاد تمایز بین حالات گذرا و خطاهای دائم، ویژگی برتر این تبدیل است.
http://ieijqp.ir/article-1-414-fa.pdf
2018-03-11
107
121
تشخیص خطا
توالی های مثبت
منفی و صفر
تبدیل موجک
تبدیل S
انرژی سیگنال
fault detection in microgrids using positive, negative and zero sequences of voltage and current waveforms considering uncertainties of network topology
In this paper a new method for fault detection in microgrids is proposed considering uncertainties of their networks topologies. The new method is realized by wavelet and S transforms. The properties of three phase components and positive, negative and zero sequences of current and voltage waveforms which are used in fault detection, fault location and to determining the occurred fault type are mined by wavelet and S transforms. For this reason that the process of the fault detection in this method is independent from the network topology, so this method is capable to detect occurred faults in all dynamic states of the studied microgrid. To check the ability of the proposed method in fault detection, this method is implemented on a sample microgrid. The simulation results show that the proposed method is capable to distinguish between the occurred faults and the transient distortions in the network. Also the comparison of S transform and wavelet transform shows that although wavelet transform usage exceeds the speed of maintaining a decision, but the accuracy of S transform in differentiate between the occurred states in microgird is the premier property of this transform.
http://ieijqp.ir/article-1-414-en.pdf
2018-03-11
107
121
fault detection
positive and negative and zero sequences
wavelet transform
S transform
signal energy
reza
eslami
reza.eslami@aut.ac.ir
1
Amirkabir university of technology
AUTHOR
seyed hossein hesamedin
sadeghi
sadeghi@aut.ac.ir
2
Amirkabir university of technology
AUTHOR
hossein
askarian
askarian@aut.ac.ir
3
Amirkabir university of technology
AUTHOR
OTHERS_CITABLE
ارائه روشی تطبیقی مبتنی بر تئوری گراف برای ارزیابی میزان اثرپذیری مشترکین در نتیجه مشارکت در پاسخگویی بار
چکیده: هدف این مقاله ارائه ی روندی کارآمد به منظور دسته بندی و رده بندی مشترکین در شبکه توزیع از جنبه میزان اثرپذیری آنها در نتیجه ی مشارکت در برنامه پاسخگویی بار است. این چالشی است که علیرغم انجام مطالعات قابل ملاحظه در زمینه پاسخگویی بار مغفول مانده. به ویژه این چالش زمانی برجسته تر می شود که به تاثیر پاسخگویی بار در بهره وری و مدیریت انرژی در شبکه برق توجه شود. همچنین تاکیدی که نویسندگان این مقاله دارند توجه به قابلیتها و داده هایی است که توسط زیرساخت اندازه گیری پیشرفته (AMI) در اختیار قرار میگیرد و کارایی مناسبی که روی پیاده سازی برنامههای مدیریت سمت مصرف دارد. ابزار این دستهبندی, علاوه بر تکنیکهای معمول مورد استفاده در پردازش داده، ترکیبی از الگوریتمهای خوشهبندی طیفی، تئوری گراف و همچنین مفهوم آنتروپی میباشد. این مقاله دارای دو بخش است، در بخش اول، مشترکین با اثرپذیری بالاتر شناسایی شده و مدلها و الگوهایی برای شناسایی آنها ساخته میشود. در این بخش در دو فاز با استفاده از ویژگیهایی که برای هرکدام از مشترکین در نظر گرفته میشود، با پیاده سازی پاسخگویی بار، دسته بندی توسط خوشه بندی طیفی و تئوری گراف انجام میگیرد. در بخش دوم نیز مدلهای ساخته شده مورد ارزیابی قرار میگیرد. برای ارزیابی روند پیشنهادی از یک مجموعه داده مصرفی واقعی AMI مربوط به کشور ایرلند استفاده شده است. نتایج مربوط به پیادهسازی پاسخگویی بار نشان میدهد که رده بندی مشترکین براساس میزان اثرپذیری آنها بهطورقابل قبولی انجام گرفته است.
http://ieijqp.ir/article-1-442-fa.pdf
2018-03-11
122
131
مدیریت سمت مصرف
پاسخگویی بار
زیرساخت اندازهگیری پیشرفته (AMI)
دادهکاوی
تئوری گراف
خوشهبندی طیفی
an adaptive method on the basis of graph theory to evaluate impressionability of customers by participating in demand response program
this paper concerns identifying the most impressionable group of customers for participating in demand response programs. this is an important point in energy efficiency policies.
in this paper this aim is achieved by combining data-mining and pattern recognition capabilities with energy management and electricity market concepts.
besides, graph theory and entropy concepts are utilized as influencing tools.
the proposed procedure in this paper is evaluated using a real dataset reated to irish customers electricity consumption and its effectiveness is confirmed.
http://ieijqp.ir/article-1-442-en.pdf
2018-03-11
122
131
demand side management
demand response
advanced metering infrastructure
data mining
graph theory
spectral clustring
Kojury.savadkoohnaft@gmail.com
1
AUTHOR
fereidunian@eetd.kntu.ac.ir
2
AUTHOR
lesani@ut.ac.ir
3
AUTHOR