[Home ] [Archive]   [ فارسی ]  
:: Main :: About :: Current Issue :: Archive :: Search :: Submit :: Contact ::
Main Menu
Home::
Journal Information::
Articles archive::
For Authors::
For Reviewers::
Registration::
Contact us::
Site Facilities::
::
Social Network Membership
Linkedin
Researchgate
..
Indexing Databases
..
DOI
کلیک کنید
..
ِDOR
..
Search in website

Advanced Search
..
Receive site information
Enter your Email in the following box to receive the site news and information.
..
:: Volume 8, Issue 1 (9-2019) ::
ieijqp 2019, 8(1): 13-22 Back to browse issues page
Optimal operation of the microgrid in presence of electric vehicles considering demand response
Iman Goroohi Sardou * 1, Abdolaziz Mallahi1 , Ali Goroohi1
1- University of Jiroft
Abstract:   (4266 Views)

Microgrid is a collection of electric loads, distributed generation units and battery storage operating as a controllable load which is able to supply the local loads. Air pollutions due to fossil fueled vehicles increase by factories development. Besides, shortage in fossil fuels increase the trends into electric vehicles. In this paper, optimal stochastic operation problem of microgrid in presence of electric vehicles and demand response loads is solved with the objectives of operation cost minimization and improving the security indices of the system in an acceptable level of the reliability. Besides, the optimal placement of PEV stations is performed. The proposed problem is formulated as mixed integer linear programming (MILP). Gams software is used as the simulation tool, and a 24-bus test system including a number of DGs, and PEV stations is studied to validate the efficiency of the proposed model

Keywords: microgrid, electric vehicles, demand response, V2G
Full-Text [PDF 1042 kb]   (943 Downloads)    
Type of Study: Research |
Received: 2018/12/21 | Accepted: 2019/08/21 | Published: 2019/08/27
References
1. [1] ابراهیم زارعی، محسن محمدیان، علی اکبر قره ویسی، مشارکت پاسخ بار در برنامه ریزی تولید نیروگاه‏ها، مجله مهندسی برق و الکترونیک ایران، 1395، 13(3)، 73-82
2. [2] H.Cai, W.Du, X.P.Yu, S.Gao, T.Littler, H.F.Wang," Day-ahead Optimal Charging/Discharging Scheduling for Electric Vehicles in Micro-grids"
3. [3] Arefifar,S. A., Mohamed, Y. A-R. I., El-Fouly, T.H. M., "Supply-Adequacy-Based Optimal Construction of
4. Microgrids in Smart Distribution Systems", IEEE
5. Transactions on Smart Grid, Vol. 3, P.P. 1491 - 1502,
7. [4] Sayed Saeed Hosseini, Ali Badri, Masood Parvania , " The Plug-in Electric Vehicles for Power System Applications: The Vehicle to Grid (V2G) Concept" 2nd IEEE ENERGYCON Conference, 2012. [DOI:10.1109/EnergyCon.2012.6347734]
8. [5] K. Morrow, D. Karner, and J. Francfort, "Plug-in Hybrid Electric Vehicle Charging Infrastructure Review", The Idaho National Laboratory, Tech. Rep., 2008.
9. [6] S. Shao, M. Pipattanasomporn, and S. Rahman, "Grid Integration of Electric Vehicles and Demand Response with Customer Choice," IEEETransactions on Smart Grid, Vol. 3, No. 1, PP. 543-550, Mar. 2012. [DOI:10.1109/TSG.2011.2164949]
10. [7] محمدرضا آقاابراهیمی، مهدی تورانی، بهینه سازی حضور خودروهای الکتریکی در کنار واحدهای تولید توان به منظور بهبود قابلیت اطمینان ریزشبکه، نشریه علمی-پژوهشی کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران، شماره 9، 1395.
11. [8] علی احمدیان، مهدی صدقی، مسعود علی‏اکبر گلکار، بهره برداری بهینه از شبکه‏های توزیع فعال با قابلیت جزیره‏ای شدن در حضور منابع تولید پراکنده تجدیدپذیر، ذخیره‏سازها و خودروهای برقی، نشریه علمی-پژوهشی کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران، شماره 6، 1393.
12. [9] B. Bahmani-Firouzi, R. Azizipanah-Abarghooee,
13. "Optimal sizing of battery energy storage for micro-grid
14. operation management using a new improved bat algorithm", Electrical Power and Energy Systems, Vol.
15. 56, pp. 42-45, 2014. [DOI:10.25100/lenguaje.v42i1.4984]
16. [10] فرهاد فردوسیان، اندیشه شیعه بیگی، برنامه ریزی برنامه‏های پاسخگویی بار با حضور منابع تجدیدپذیر در شبکه‏های توزیع انرژی الکتریکی، سومین کنفرانس ملی پژوهش‏های نوین در مهندسی برق، مازندران، 2017.
17. [11] علی ناظمی، سکینه تجار، مدل‏سازی برنامه‏های پاسخگویی بار زمان محور با در نظر گرفتن کشش قیمتی، دومین کنفرانس بین المللی تحولات نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری، تهران، 1397.
18. [12] بهزاد بمپوری، بهره برداری بهینه از شبکه قدرت با در نظر گرفتن منابع سمت مصرف از طریق حل مسئله تعهد تولید در حضور منابع پاسخگویی بار، سومین کنفرانس ملی فناوری در مهندسی برق و کامپیوتر، سمنان، 2018.
19. [13] J. Gao, Z. Ma, F. Guo, "The influence of demand response on wind-integrated power system considering participation of the demand side", Energy, Vol. 178, 2019, pp. 723-738. [DOI:10.1016/j.energy.2019.04.104]


XML   Persian Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Goroohi Sardou I, Mallahi A, Goroohi A. Optimal operation of the microgrid in presence of electric vehicles considering demand response. ieijqp 2019; 8 (1) :13-22
URL: http://ieijqp.ir/article-1-584-en.html


Rights and permissions
Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Volume 8, Issue 1 (9-2019) Back to browse issues page
نشریه علمی- پژوهشی کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران Iranian Electric Industry Journal of Quality and Productivity
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 40 queries by YEKTAWEB 4645