Iranian Electric Industry Journal of Quality and Productivity
نشریه کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران
ieijqp
Engineering & Technology
http://ieijqp.ir
1
admin
2322-2344
2717-1639
8
10.52547/ieijqp
14
8888
13
fa
jalali
1398
6
1
gregorian
2019
9
1
8
1
online
1
fulltext
fa
بهره برداری ریزشبکه در حضور خودروهای برقی با در نظر گرفتن پاسخگویی تقاضا با مدل MILP
Optimal operation of the microgrid in presence of electric vehicles considering demand response
برق و کامپیوتر
پژوهشي
Research
ریزشبکه به مجموعه ای از بارها، منابع تولید پراکنده و منابع ذخیره انرژی گفته می‏شود که به صورت یک بار قابل کنترل عمل کرده و می‏تواند توان موردنیاز را برای یک ناحیه محلی فراهم نماید. آلودگی‏های ناشی از خودروهای با سوخت فسیلی متناسب با افزایش تولید کارخانه‏ها افزایش می‏یابد، همچنین محدودیت سوخت‏های فسیلی باعث گرایش این صنعت به تولید خودروهای الکتریکی شده است. در این مقاله به حل مسئله بهره‏برداری احتمالاتی ریزشبکه در حضور خودروهای برقی با در نظر گرفتن پاسخگویی تقاضای بار و با هدف کاهش هزینه بهره‏برداری با استفاده از مدل برنامه‏ریزی ترکیبی خطی عدد صحیح (MILP) پرداخته شده است. همچنین جایابی ایستگاه‏های خودروهای برقی در سطح ریزشبکه انجام شده است. از نرم افزار گمز به عنوان ابزار بهینه‏سازی استفاده شده و یک شبکه 24 باسه شامل تعداد 33 واحد تولید پراکنده ، 8 ایستگاه خودروهای برقی، و بارهای مشارکت کننده در برنامه پاسخگویی تقاضا، به عنوان ریزشبکه نمونه مورد مطالعه قرار گرفته است. نتایج حاصل نشان می دهد که منظور نمودن پاسخگویی تقاضای بار و همچنین خودروهای برقی در مسئله بهره‏برداری ریزشبکه سبب بهبود شاخص‏های اقتصادی و امنیتی ریزشبکه می‏شود.
<p class="a" dir="LTR" style="text-align:justify;text-indent:0in;direction:ltr;
unicode-bidi:embed">Microgrid is a collection of electric loads, distributed generation units and battery storage operating as a controllable load which is able to supply the local loads. Air pollutions due to fossil fueled vehicles increase by factories development. Besides, shortage in fossil fuels increase the trends into electric vehicles. In this paper, optimal stochastic operation problem of microgrid in presence of electric vehicles and demand response loads is solved with the objectives of operation cost minimization and improving the security indices of the system in an acceptable level of the reliability. Besides, the optimal placement of PEV stations is performed. The proposed problem is formulated as mixed integer linear programming (MILP). Gams software is used as the simulation tool, and a 24-bus test system including a number of DGs, and PEV stations is studied to validate the efficiency of the proposed model</p>
ریزشبکه, خودرو برقی, پاسخگویی تقاضا, برنامهریزی ترکیبی خطی عدد صحیح (MILP)
microgrid, electric vehicles , demand response, V2G
13
22
http://ieijqp.ir/browse.php?a_code=A-10-801-1&slc_lang=fa&sid=1
Iman
Goroohi Sardou
ایمان
گروهی ساردو
imangoroohi@gmail.com
3031775325
10031947532846003287
Yes
University of Jiroft
دانشگاه جیرفت
Abdolaziz
Mallahi
عبدالعزیز
ملاحی
a.mallahi96@gmail.com
1
10031947532846003288
No
University of Jiroft
دانشگاه جیرفت
Ali
Goroohi
علی
گروهی
ali.goroohi@ujiroft.ac.ir
1
10031947532846003289
No
University of Jiroft
دانشگاه جیرفت