[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
صاحب امتیاز::
درباره انجمن::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
cope::
metrics::
تعارض منافع::
::
پایگاه های نمایه کننده
..
DOI
کلیک کنید
..
DOR

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 8، شماره 1 - ( 6-1398 ) ::
جلد 8 شماره 1 صفحات 22-13 برگشت به فهرست نسخه ها
بهره برداری ریزشبکه در حضور خودروهای برقی با در نظر گرفتن پاسخگویی تقاضا با مدل MILP
ایمان گروهی ساردو* 1، عبدالعزیز ملاحی1 ، علی گروهی1
1- دانشگاه جیرفت
چکیده:   (4287 مشاهده)
ریزشبکه به مجموعه ای از بارها، منابع تولید پراکنده و منابع ذخیره انرژی گفته می‏شود که به صورت یک بار قابل کنترل عمل کرده و می‏تواند توان موردنیاز را برای یک ناحیه محلی فراهم نماید. آلودگی‏های ناشی از خودروهای با سوخت فسیلی متناسب با افزایش تولید کارخانه‏ها افزایش می‏یابد، همچنین محدودیت سوخت‏های فسیلی باعث گرایش این صنعت به تولید خودروهای الکتریکی شده است. در این مقاله به حل مسئله بهره‏برداری احتمالاتی ریزشبکه در حضور خودروهای برقی با در نظر گرفتن پاسخگویی تقاضای بار و با هدف کاهش هزینه بهره‏برداری با استفاده از مدل برنامه‏ریزی ترکیبی خطی عدد صحیح (MILP) پرداخته شده است. همچنین جایابی ایستگاه‏های خودروهای برقی در سطح ریزشبکه انجام شده است. از نرم افزار گمز به عنوان ابزار بهینه‏سازی استفاده شده و یک شبکه 24 باسه شامل تعداد 33 واحد تولید پراکنده ، 8 ایستگاه خودروهای برقی، و بارهای مشارکت کننده در برنامه پاسخگویی تقاضا، به عنوان ریزشبکه نمونه مورد مطالعه قرار گرفته است. نتایج حاصل نشان می دهد که منظور نمودن پاسخگویی تقاضای بار و همچنین خودروهای برقی در مسئله بهره‏برداری ریزشبکه سبب بهبود شاخص‏های اقتصادی و امنیتی ریزشبکه می‏شود.
واژه‌های کلیدی: ریزشبکه، خودرو برقی، پاسخگویی تقاضا، برنامه‌ریزی ترکیبی خطی عدد صحیح (MILP)
متن کامل [PDF 1042 kb]   (950 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: برق و کامپیوتر
دریافت: 1397/9/30 | پذیرش: 1398/5/30 | انتشار: 1398/6/5
فهرست منابع
1. [1] ابراهیم زارعی، محسن محمدیان، علی اکبر قره ویسی، مشارکت پاسخ بار در برنامه ریزی تولید نیروگاه‏ها، مجله مهندسی برق و الکترونیک ایران، 1395، 13(3)، 73-82
2. [2] H.Cai, W.Du, X.P.Yu, S.Gao, T.Littler, H.F.Wang," Day-ahead Optimal Charging/Discharging Scheduling for Electric Vehicles in Micro-grids"
3. [3] Arefifar,S. A., Mohamed, Y. A-R. I., El-Fouly, T.H. M., "Supply-Adequacy-Based Optimal Construction of
4. Microgrids in Smart Distribution Systems", IEEE
5. Transactions on Smart Grid, Vol. 3, P.P. 1491 - 1502,
7. [4] Sayed Saeed Hosseini, Ali Badri, Masood Parvania , " The Plug-in Electric Vehicles for Power System Applications: The Vehicle to Grid (V2G) Concept" 2nd IEEE ENERGYCON Conference, 2012. [DOI:10.1109/EnergyCon.2012.6347734]
8. [5] K. Morrow, D. Karner, and J. Francfort, "Plug-in Hybrid Electric Vehicle Charging Infrastructure Review", The Idaho National Laboratory, Tech. Rep., 2008.
9. [6] S. Shao, M. Pipattanasomporn, and S. Rahman, "Grid Integration of Electric Vehicles and Demand Response with Customer Choice," IEEETransactions on Smart Grid, Vol. 3, No. 1, PP. 543-550, Mar. 2012. [DOI:10.1109/TSG.2011.2164949]
10. [7] محمدرضا آقاابراهیمی، مهدی تورانی، بهینه سازی حضور خودروهای الکتریکی در کنار واحدهای تولید توان به منظور بهبود قابلیت اطمینان ریزشبکه، نشریه علمی-پژوهشی کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران، شماره 9، 1395.
11. [8] علی احمدیان، مهدی صدقی، مسعود علی‏اکبر گلکار، بهره برداری بهینه از شبکه‏های توزیع فعال با قابلیت جزیره‏ای شدن در حضور منابع تولید پراکنده تجدیدپذیر، ذخیره‏سازها و خودروهای برقی، نشریه علمی-پژوهشی کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران، شماره 6، 1393.
12. [9] B. Bahmani-Firouzi, R. Azizipanah-Abarghooee,
13. "Optimal sizing of battery energy storage for micro-grid
14. operation management using a new improved bat algorithm", Electrical Power and Energy Systems, Vol.
15. 56, pp. 42-45, 2014. [DOI:10.25100/lenguaje.v42i1.4984]
16. [10] فرهاد فردوسیان، اندیشه شیعه بیگی، برنامه ریزی برنامه‏های پاسخگویی بار با حضور منابع تجدیدپذیر در شبکه‏های توزیع انرژی الکتریکی، سومین کنفرانس ملی پژوهش‏های نوین در مهندسی برق، مازندران، 2017.
17. [11] علی ناظمی، سکینه تجار، مدل‏سازی برنامه‏های پاسخگویی بار زمان محور با در نظر گرفتن کشش قیمتی، دومین کنفرانس بین المللی تحولات نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری، تهران، 1397.
18. [12] بهزاد بمپوری، بهره برداری بهینه از شبکه قدرت با در نظر گرفتن منابع سمت مصرف از طریق حل مسئله تعهد تولید در حضور منابع پاسخگویی بار، سومین کنفرانس ملی فناوری در مهندسی برق و کامپیوتر، سمنان، 2018.
19. [13] J. Gao, Z. Ma, F. Guo, "The influence of demand response on wind-integrated power system considering participation of the demand side", Energy, Vol. 178, 2019, pp. 723-738. [DOI:10.1016/j.energy.2019.04.104]


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Goroohi Sardou I, Mallahi A, Goroohi A. Optimal operation of the microgrid in presence of electric vehicles considering demand response. ieijqp 2019; 8 (1) :13-22
URL: http://ieijqp.ir/article-1-584-fa.html

گروهی ساردو ایمان، ملاحی عبدالعزیز، گروهی علی. بهره برداری ریزشبکه در حضور خودروهای برقی با در نظر گرفتن پاسخگویی تقاضا با مدل MILP. نشریه کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران. 1398; 8 (1) :13-22

URL: http://ieijqp.ir/article-1-584-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 8، شماره 1 - ( 6-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه علمی- پژوهشی کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران Iranian Electric Industry Journal of Quality and Productivity
Persian site map - English site map - Created in 0.09 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4645